اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه مهدویت

1000 جشنواره در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌های استان خراسان‌رضوی گفت: هم‌زمان با دهه مهدویت هزار جشنواره به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در مشهد برگزار می‌شود.

1000 جشنواره در مشهد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسن صباغیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: ستادی در شورای هیئت‌های کشور تشکیل شده و به تبع آن در مشهد با توجه به اینکه هیئت‌ها در عزاداری با شور و شعف شرکت می‌کنند اما حضور کم‌رنگی در میلاد ائمه دارند که بر این اساس در نظر داریم امسال حضور پررنگ و درخشانی در نیمه شعبان داشته باشیم.

دبیر شورای هیئت‌های کشور با اشاره به 2 برنامه محوری هیئت‌های مشهد در نیمه شعبان خاطرنشان کرد: در شب نیمه شعبان به میزبانی هیئت سربازان حسینی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با مدیحه‌سرایی، تمامی هیئت‌های مشهد با دسته‌گل به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند و ولادت امام مهدی(عج) را به امام هشتم شیعیان تبریک عرض می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط برپایی خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های مذهبی گفت: صدور مجوز خیمه‌ها به دلیل اینکه نقاط ضعف آن بیشتر از قوت بود را لغو کردیم، البته در بعضی از مناطق با مکان‌‌یابی و نیاز خاص منطقه اقدام به صدور مجوز می‌شود اما ایستگاه‌های صلواتی باید طبق درخواست مدیر هیئت به شهرداری منطقه معرفی و معیارهای که به آنها اعلام می‌کنند، اجرا شود.

صباغیان در مورد هیئت ثبت شده در مشهد تصریح کرد: در مشهد 3 هزار 835 هیئت ثبت شده است که از این تعداد 850 هیئت خواهران و نزدیک بر 3 هزار هیئت برادران ثبت شده است.

رئیس شورای هیئت‌های خراسان‌رضوی افزود: هیئت‌های ثبت شده دارای شناسنامه فرهنگی و کارت هوشمند هستند و کمیته بازرسی شورای هیئت بر عملکرد آنها نظارت دارد.

صباغیان در ارتباط با فعالیت کمیته آموزش شورای هیئت گفت: این کمیته دارای 15 طرح آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی هیئت‌ها و از بین بردن خرافه‌ها و بیراهه‌هایی که در عزاداری‌ها و مدیحه‌سرایی‌ها وجود دارد، است که با برپایی کلاس‌های آموزشی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر این کمیته نظارت بر کلاس‌هایی است که هیئت در روزهای تعطیل به ‌ویژه در تابستان تشکیل می‌دهد، و با نظارت بر اساتید و آموزش آنها سعی دارد محیط آموزشی و فرهنگی سالم ایجاد شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول