اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه جهانی ولایت مطرح کرد

852 شبهه وهابیون در موضوع مهدویت

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: حضرت مهدی(عج) مانند جدش رحمت للعالمین است که ایشان هنگام ظهور این ویژگی را به نمایش می‌گذارند.

852 شبهه وهابیون در موضوع مهدویت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد حسینی قزوینی پیش از ظهر امروز در هم‌اندیشی استادان معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: امروز وهابیت به عنوان چالش و پدیده شوم در جهان اسلام و عصر حاضر مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: وهابیت نگاه خشنی به اسلام دارد و تمام کارهای نادرست خود را با محوریت زور و خشونت انجام می‌دهد، اما این اقدامات سبب شده به چهره اسلام در سطح بین‌المللی خدشه‌دار وارد شود.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به سفر خود به کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: جوانان شیعه و سنی در این مناطق ابراز می‌کردند امروز عملکرد وهابیت سبب سرافکندگی ما شده است.

وی ادامه داد: این جوانان وهابی بیان می‌کنند مسلمان بودن در جامعه اروپایی و آمریکایی یک مسئله ضد ارزش شده زیرا مسلمان بودن در حقیقت با ترور، انفجار و خشونت همراه و همگام است.

حسینی قزوینی یادآور شد: پس از قضیه 11 سپتامبر فشاری که در آمریکا بر مسلمانان شیعه و سنی آمده به هیچ وجه در تاریخ سابقه نداشته است.

وی با اشاره به کتاب‌های زینی دهلان، مفتی مکه مکرمه در زمینه وهابیت گفت: این مفتی در یکی از کتاب‌های خود آورده محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت مدعی نبوت بود، ولی فرصت اعلام اظهار نبوت را نداشت.

مدیر شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر از کتاب‌های این مفتی آمده که محمد بن عبدالوهاب تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی را کافر می‌دانست و افرادی را که وهابیت را قبول می‌کردند به دادن پنج شهادت بی‌اساس و پایه مجبور می‌کرد.

وی با اشاره به مصاحبه شیخ الازهر به عنوان مقام سیاسی و مذهبی مصر گفت: شیخ الازهر بیان می‌کند سلفی‌های جدید و معاصر همان خوارج عصر ما هستند و جز خود کسی را مسلمان نمی‌دانند.

حسینی قزوینی عنوان داشت: عمده‌ترین برچسبی که به مسلمانان می‌زنند بحث شرک در زمینه توسل به انبیاء و اولیاء بوده و انسانی را که توسل داشته باشد مشرک می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: وهابیت یک سری مطالب را مانند نوارهای کاست و کلیشه‌ای یاد گرفتند و به صورت مداوم تکرار می‌کنند.

مدیر شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه شبهات وهابیت در زمینه مهدویت فراتر از تمام شبهاتی بوده که در حوزه‌های مختلف مطرح شده است، گفت: 10 هزار شبهه از وهابیت گردآوری شده که از این تعداد 852 شبهه در حوزه مهدویت است.

وی با بیان اینکه مهدویت موضوع فرامذهبی بوده و تنها با شیعه مرتبط نیست، گفت: 254 آیه در قرآن وجود دارد که در کتاب‌های شیعه و سنی تفسیر و تأویل به مهدویت شده است.

حسینی قزوینی با اشاره به آمار موجود تا سال 84 گفت: هزار و 145 عنوان کتاب در حوزه مهدویت توسط شیعه و سنی نوشته شده که برخی از این کتاب‌ها پیش از ولادت حضرت مهدی(عج) تألیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و 666 روایت از منابع شیعه و سنی در حوزه مهدویت نقل شده که 318 روایت با مضمون عمر طولانی حضرت مهدی(عج) نقل شده است.

مدیر شبکه جهانی ولایت به اختلاف موجود بین شیعه و سنی در زمینه مهدویت اشاره کرد و افزود: سنی‌ها در زمینه مهدویت معتقد هستند که حضرت مهدی(عج) وجود دارد ولی هنوز متولد نشده است.

وی ادامه داد: نام 112 نفر از علمای اهل سنت در کتاب الاصالت مهدویه الاسلام در صفحه 81 ذکر شده که معتقدند حضرت مهدی(عج) در سال 255 هجری به دنیا آمده است.

حسینی قزوینی با بیان اینکه روایات مختلفی داریم که حضرت مهدی(عج) مانند جدش رحمت للعالمین است و در ظهورش این ویژگی را به نمایش می‌گذارد، گفت: در نشر فرهنگ مهدویت باید بیشتر تلاش کنیم و مداحان و منبری‌ها از رأفت و محبت حضرت مهدی(عج) سخن بگویند.

وی یادآور شد: درست نیست از چهره نورانی که مظهر رحمت للعالمین است تفسیر به خونریزی و کشتار کنیم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول