اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معامله 33 هزار تن محصول

خرید پیاز از کشاورزان خوزستان پایان یافت

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان از پایان مهلت خرید پیاز از کشاورزان استان خبر داد.

خرید پیاز از کشاورزان خوزستان پایان یافت

هرمز خواجوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی از 27 اردیبهشت ماه سال‌جاری خرید محصول از پیازکاران آغاز شد و سازمان جهاد کشاورزی موظف بود خرید را تا 20 خرداد انجام دهد که در این تاریخ نیز خرید محصول تا 27 خرداد تمدید شد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی پیاز تا 27 خرداد سال‌جاری ادامه داشت که ادارات تعاون روستایی خرید محصول از کشاورزان را به پایان رساندند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان قیمت تضمینی هر کیلوگرم پیاز را امسال 105 تومان و سیب زمینی 152 تومان اعلام کرد و گفت: طبق دستورالعمل شورای نظارت و برنامه‌ریزی و به منظور حمایت از کشاورزان، محصولاتی را که کشاورزان نمی‌توانند در بازار به فروش برسانند به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود.

به گفته خواجوی، تاکنون طبق آخرین جمع بندی، حدود 33 هزار تن پیاز و 2 هزار و 300 تن سیب زمینی به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد. همچنین بیش از 7 هزار تن محصول به استان‌های دیگر صادر شد اما امسال شهرستان هرمزگان و جیرفت نسبت به سال گذشته خرید کمتری از خوزستان داشتند.

وی یاد آور شد: خرید امسال محصول از کشاورزان نسبت به سال گذشته حدود 20 هزار تن کمتر بود.

وی علت خرید پایین پیاز نسبت به پارسال را رعایت الگوی کشت دانست و گفت: بازار امسال کشش خوبی داشت و خریدها خوب بود همچنین کشاورزان الگوی کشت را نسبت به سال گذشته بهتر رعایت کردند.

خواجوی قیمت امروز پیاز در میدان تره بار دزفول را 170 تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول