اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

پیاز کشاورزان قلعه‌رئیسی و جاورده خریداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق قلعه‌رئیسی و جاورده قطب تولید محصول پیاز در این استان هستند، از خرید محصول پیازکاران مناطق یاد شده خبر داد.

پیاز کشاورزان قلعه‌رئیسی و جاورده خریداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جهان رستمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی حمایت از کشاورزان و کم‌رنگ شدن نقش دلالان را وظیفه خود می‌داند و همواره در این مسیر گام برمی‌دارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشاورزی که با هزاران زحمت و مشقت محصولی را تولید می‌کند باید از آن سود ببرد نه اینکه زحمتش را او بکشد و سودش را دلال و واسطه‌گر ببرد.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی همه تلاش خود را برای ورود به موضوع خرید محصولات کشاورزی به‌کار می‌بندد، گفت: جو، گندم، سیب درختی، مرکبات، هندوانه و پیاز از جمله محصولاتی هستند که از چند سال گذشته از کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد به روش‌های مختلف خریداری شده است.

رستمی ادامه داد: یکی از اقدامات اخیر سازمان تعاون روستایی این استان تنظیم بازار عرضه و تقاضا در محصول پیاز بوده که در این راستا 250 تن پیاز از استان‌های هرمزگان و خوزستان در حال خرید و توزیع در همه نقاط استان است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تلاش خواهیم کرد تا این پیازها به قیمت مناسب و زیر قیمت بازار به مردم عرضه شوند.

وی با پیش‌بینی قیمت 200 تا 250 تومان برای هر کیلو پیاز اضافه کرد: مردم می‌توانند محصول پیاز را از مراکز و تعاونی‌های این سازمان در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد به قیمت مناسب تهیه کنند.

 

*قلعه‌رئیسی و جاورده قطب تولید پیاز در کهگیلویه و بویراحمد هستند

این مسئول تعاون روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید محصول پیاز در استان کهگیلویه و بویراحمد، مناطق قلعه‌رئیسی و جاورده را قطب تولید پیاز در این استان نامید و گفت: بدون شک تولیدات مزارع پیاز در مناطق یاد شده از پیازکاران خریداری خواهد شد.

رستمی دلیل ورود 250 تن پیاز را از استان‌های خوزستان و هرمزگان، تاخیر یک ماهه فصل برداشت پیاز در مناطق قلعه‌رئیسی و جاورده دانست و تصریح کرد: محصول پیاز این مناطق به روش توافقی از آن‌ها خریداری می‌شود و نگرانی از این حیث وجود ندارد.

وی یادآور شد: اکنون بازار به این محصول نیاز داشت ولی با فرا رسیدن فصل برداشت پیاز در مزارع مناطق قلعه‌‌رئیسی و جاورده بنا داریم به موضوع خرید پیاز کشاورزان این مناطق نیز وارد شویم.

رستمی با بیان اینکه پیاز تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق یاد شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اکنون غالب پیاز تولیدی در این استان در مناطق قلعه‌رئیسی و جاورده تولید می‌شود که خرید محصولات آن‌ها به رونق کشت و کار این محصول مورد نیاز مردم منجر خواهد شد.

*زحمت و ضرر را کشاورز متحمل می‌شود ولی سود از آن دلال است

رئیس سازمان تعاون روستایی حمایت از کشاورزان را امری ضروری خواند و با تاکید بر فلسفه نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید ملی خاطرنشان کرد: مگر حمایت از کار و سرمایه ایرانی و رونق تولید ملی چیزی جز حمایت از کشاورزان به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده‌ها است؟

وی تاکید کرد: ورود دلالان به عرصه خرید و فروش محصولات کشاورزی ظلم بزرگی در حق کشاورزان است که باید همه ارگان‌های ذی‌ربط برای کوتاه کردن دست دلالان تلاش کنند.

رستمی گفت: زحمت و ضرر را کشاورزان متحمل می‌شوند ولی سود و درآمد از آن دلالان و سودجویان بازار است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق قلعه‌رئیسی و جاورده قطب تولید محصول پیاز در این استان هستند، از خرید این محصول از کشاورزان مناطق یاد شده خبر داد.

انتهای پیام/‌ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول