اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه بسطام:

مبعث باعث بیداری ملت‏های سراسر جهان شد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه بسطام گفت: مبعث رسول رحمت باعث بیداری ملت‏ها در سراسر جزیزةالعرب و جهان شد.

مبعث باعث بیداری ملت‏های سراسر جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام سیدابراهیم مجیدی ظهر امروز در نشست فرهنگی و سیاسی بسیج جامعه زنان شاهرود اظهار داشت: پیامبر و ائمه معصومین(ع) با تربیت شاگردان و یاران بسیاری در بسط و گسترش فرهنگ مترقی اسلام تلاش کردند.

وی با اشاره به تحمل سختی‏ها و مشکلات توسط پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم گفت: پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) برای نجات امت از چنگال جهل، نادانی و ظلم تلاش بسیاری کردند و در این راه سختی‏ها و شداید بسیاری را متحمل شدند.

استاد حوزه علمیه بسطام افزود: پیامبر اکرم(ص) در میان مردمی به پیامبری برانگیخته شد که در سرگردانی کامل به سر می‏بردند و خرافات تمام زندگی آنها را آلوده کرده بود و کاملاً در ظلمت بودند.

مجیدی ادامه داد: مبعث رسول رحمت باعث بیداری مردم در سراسر جزیزةالعرب و جهان شد و ملت جاهل و عقب‏ مانده را ناگهان بیدار و آگاه کرد و با دعوت آنان به سوی خیر و سعادت و نهی از شر و پلیدی، راه رستگاری را به آنها آموخت.

وی افزود: خداوند خود امت اسلام را "امت وسط" نام نهاد، چرا که این امت در همه چیز اعتدال را رعایت کرده و دین کاملی را که همه جهات زندگی بشر را تعریف کرده، دارا هستند و از این امت هیچ عذری در سرپیچی از فرمان خدا پذیرفته نیست.

مجیدی بیان داشت: اسلام، دین عقل و تدبر و تفکر و برهان است و همه را با این ویژگی‏ها دعوت به پذیرش اسلام و تأکید می‏کند و در دین ما هیچ اجبار و جبری نیست و هر که اختیار دارد که بپذیرد یا نه و اگر پذیرفت راه سعادت خود در دنیا و آخرت را تضمین کرده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول