اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علمای شیعه و سنی در مشهد

همایش تقریب و هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش تقریب و هم‌اندیشی میان علمای شیعه و سنی در مشهد برگزار شد.

همایش تقریب و هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش تقریب و هم‌اندیشی میان علمای شیعه و سنی با حضور فرمانده سپاه جنوب‌شرق کشور و جمع زیادی از علما و مولوی‌های اهل سنت، ظهر امروز در هتل پارس مشهد برگزار شد.

علی خلیل‌آبادی، دبیر همایش هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی و معاون قرارگاه منطقه قدس، در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران گفت: سپاه پاسداران، از حدود سه سال قبل، با حضور سردار شوشتری برای حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منطقه، به‌ صورت جدی وارد عمل شد و تاکنون نتایج بسیار مثبتی نیز عاید شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از حضور سپاه در این منطقه، ایجاد زمینه وحدت و هم‌دلی است، به دلیل اینکه دشمنان نظام و انقلاب تلاش تبلیغاتی بسیار زیادی دارند تا این‌گونه القاء کنند که مسئولان نسبت به این منطقه بی‌تفاوت هستند.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: سپاه پاسداران برای نیل به این هدف، ابتدا تلاش کرد تا آسیب‌های منطقه را به ‌خوبی شناسایی کند و سپس، کارگروه‌هایی را برای مقابله با این مشکلات تشکیل داده و در آینده نیز بر تعداد این کارگروه‌ها افزوده می‌شود.

معاون قرارگاه منطقه قدس با اشاره به بهبود مشارکت اجتماعی در منطقه سیستان و بلوچستان یادآور شد: براساس نگرش سنتی حاکم در این منطقه، زنان مشارکت چندانی در امور سیاسی و اجتماعی ندارند، اما از زمان آغاز فعالیت‌های سپاه پاسداران در این منطقه، نگرش‌ها تا حد زیادی تغییر کرده و این بسیار امیدوار کننده است.

خلیل‌آبادی با اشاره به راه‌اندازی راه‌آهن تهران به زاهدان گفت: از حدود 15 سال قبل این پروژه در دست اجرا بود، اما به دلایل امنیتی افتتاح نمی‌شد، اما سال گذشته این طرح نیز راه‌اندازی شد و به فضل الهی علاوه بر ارتباط این منطقه محروم با مرکز کشور به‌ لحاظ امنیتی نیز دارای ثمرات بسیار عظیمی بوده و همگرایی را در این منطقه افزایش داده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای اشتغال، حل مشکلات معیشتی و بهداشتی، ایجاد گلخانه، ایجاد منابع آب و از جمله طرح‌هایی است که سپاه پاسداران در سه ‌سال حضور خود در این منطقه پیاده کرده است.

خلیل‌آبادی با اشاره به امنیت بالای منطقه تصریح کرد: در سال 90 و هم‌چنین در مدت زمان سپری‌ شده از سال جاری، در منطقه سیستان و بلوچستان، هیچ گونه بمب‌گذاری انجام نشده و تلاش کرده‌ایم تا از نیروهای مردمی برای شناسایی و مقابله با اقدامات خرابکارانه در منطقه استفاده کنیم. 

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول