اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

امت مسلمان به دنبال استقرار ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: امت اسلامی با بصیرت و آزاداندیشی به دنبال استقرار ارزش‌ها و معنویات اسلام در قلب دنیا با توجه به فشارها و کشتار مردم مظلوم توسط استکبار و استعمار هستند.

امت مسلمان به دنبال استقرار ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی شامگاه دوشنبه در  مراسم جشن بزرگ عید مبعث در مسجد جامع کوهبنان ضمن تبریک این عید بزرگ اظهار داشت: روز مبعث یعنی روز تحول، رهایی انسان از ظلم و ستم، حرکت به سوی خداوند و در حقیقت روز هدایت، رستگاری و سپردن دل به رب‌العالمین است.

وی با بیان اینکه حقیقتاً روز مبعث روز تولد قرآن، این کتاب هدایت و رستگاری است، افزود: بهترین سرمایه‌ای که پیامبر اکرم (ص) برای استفاده نسل بشر در زمین بر جای گذاشت، قرآن کریم و اهل بیت ایشان است.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: امروز در پرتوی پیش‌بینی‌های حضرت امام و رهبری‌های پیامبرگونه رهبر فرزانه و متفکر انقلاب شاهد مبعث امت اسلامی در جهان هستیم که با بصیرت و آزاداندیشی به دنبال استقرار ارزش‌ها و معنویات اسلام در قلب دنیا با توجه به فشارها و کشتار مردم مظلوم توسط استکبار و استعمار هستند.

وی سپس به توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران برای ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان اشاره و خواستار وحدت بیشتر بین مسلمانان شد.

حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی نماینده روحانیون شهر کوهبنان نیز ضمن تبریک روز عید مبعث خاطر نشان کرد:  مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) در غار حرا و سن 40 سالگى بود و آغاز نزول قرآن بر پیامبر نیز در همین روز بوده است.

وی در مورد اهمیت روز عید مبعث اظهار داشت: سال‌ها بود که از بعثت انبیای الهی مى‏گذشت به گونه‌ای که هر قوم  و قبیله‏اى با عقیده‏هاى مختلف خود در سرزمین‌های مختلف دنیا زندگى مى‏کردند و در این زمانه بود که  در حجاز و مکه آن روز بسیارى از مردم  بت‌هایی از جنس سنگى، فلزى، چوبى، و گاهى از جنس خرما را پرستش می‌کردند و غرق در خرافات بودند.

ابراهیمی تصریح کرد: در حالی حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شد که  اکثر قبایل در سرزمین وسیع حجاز و عربستان با هم در حال جنگ و خونریزى بودند و در این شرایط بیشتر نقاط  دنیا غرق در گمراهى و ضلالت بودند تا اینکه خداوند آن حضرت را به پیامبرى مبعوث و زمینه سعادت مردم را رقم زد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول