اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گلستان:

بسیاری از قراردادهای دولتی دارای غلط املایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: بسیاری از قراردادهایی که در دستگاه‎های اجرایی انجام می‎شود دارای غلط املایی است

بسیاری از قراردادهای دولتی دارای غلط املایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی مشهدی بعد از ظهر امروز در نخستین گردهمایی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان با بیان اینکه تحول قوانین حقوقی نیازمند بهره‎گیری از کارشناسان حقوقی متخصص و توانمند است اظهار داشت: دستگاه‎های اجرایی و دولتی در راستای تعاملاتی که با محاکم دارند طبق ماده 32 قانون آئین ‎دادرسی مدنی مکلف شدند تا از کارشناسان زبده و قوی برخوردار باشند.

وی نظارت بر اصلاح امور و اجرای صحیح قوانین را از مهمترین وظایف دستگاه‎های نظارتی برشمرد و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دستگاه‎ها متاسفانه با آن دست به گریبان هستیم در حوزه اختیاراتی است که مشغول انجام وظیفه هستند که باید تدبیر جدی در این راستا صورت پذیرد.

مدیرکل بازرسی گلستان خاطر نشان کرد: برای اینکه در سیستم اداری، فعالیت‎ها به صورت کاملا شفاف پیش برود باید از مشاوران کاردان و بومی بهره‎مند شد.

مشهدی با تاکید بر اینکه آسیب جدی در کشور و استان در بخش معاملات دولتی اعم از مزایده و مناقصه‎ها است متذکر شد: در دستگاه‎های اجرایی کمیته‎ای تشکیل شده است که متاسفانه در کمیسیون معاملات بسیاری از دستگاه‎ها به عنوان ناظر از مشاوران حقوقی استفاده نمی‎کنند.

وی با ارائه پیشنهاداتی به استاندار گلستان در خصوص مشارکت فعال دستگاه‎ها نسبت به بهره‎گیری مشاوران حقوقی توانمند، خواستار توجه جدی به این بخش شد و ابراز داشت: این برنامه‎ریزی فرآیند کار نظارتی را تضمین خواهد کرد.

مدیرکل بازرسی گلستان با انتقاد از اینکه بسیاری از قراردادهایی که در دستگاه‎های اجرایی انجام می‎شود دارای غلط املایی است خاطر نشان کرد: مشاهده این موارد آثار زیانباری بر جای خواهد گذاشت.

مشهدی با اشاره به اینکه مطالعه قوانین و مقررات به صورت مستمر است بیان داشت: مطالعه باید به روز باشد نه اینکه از قوانین منسوخ شده استفاده شود که توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی صداقت و امانت را از عناصر مهم مشاوران امین و حقوقدان عنوان کرد و گفت: اگر مشاوران حقوقی از این خصایص دور باشند یقینا آثار مخربی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول