اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تأمین اجتماعی نیشابور:

کشاورزان با قوانین فعلی ‌توانایی بیمه کردن محصولات‌شان را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تأمین اجتماعی نیشابور گفت: کشاورزان برای عضویت باید پروانه صنفی و بهره‌برداری و زمین دارای سند ملکی باشند که این شرایط را کم‌تر کسی دارد و نمی‌توانند بیمه شوند مگر اینکه قانون و آیین‌نامه‌ها تغییر کند.

کشاورزان با قوانین فعلی ‌توانایی بیمه کردن محصولات‌شان را ندارند

محمدرضا حجتی‌منش ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: 6 هزار و 100 نفر که به همراه اعضای خانواده جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر هستند، مستمری‌بگیر این سازمان می‌باشند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی نیشابور با اشاره به اینکه 25 هزار کارگاه فعال در شهرستان وجود دارند که افراد را بیمه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 800 نفر بیمه بیکاری می‌گیرند.

وی ادامه داد: جمعیت آماری بیمه شدگان این اداره در نیشابور شامل 36 هزار و 577 نفر بیمه ‌شده اجباری، 5 ‌هزار و 500 نفر بیمه شدگان راننده، 5 هزار و 200 نفر بافندگان قالی، یک‌ هزار و 500 نفر بیمه شدگان ساختمانی، 300 نفر خادمان مساجد و بقاع مذهبی، هزار نفر بیمه شدگان اختیاری، هزار و 900 نفر بیمه‌ شدگان مشاغل آزاد و باقی گروه‌ها هستند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی نیشابور گفت: حدود 60 هزار نفر بیمه شده اصلی در تأمین اجتماعی نیشابور به ثبت رسیده‌اند که این افراد به همراه افراد تحت تکفل خود بیش از 200 هزار نفر جمعیت را تشکیل می‌دهند.

وی هم‌چنین از راه‌اندازی اداره مستقل این سازمان در شهرستان جدید فیروزه خبر داد.

رئیس اداره تأمین اجتماعی نیشابور افزود: در نظر داریم در عید مبعث این اداره به‌ صورت مستقل در فیروزه فعالیت کند.

حجتی‌منش اظهار داشت: پرونده بیمه ‌شدگان آن شهرستان که در نیشابور فعال است به مرور به اداره تأمین اجتماعی فیروزه منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از حدود 6 سال پیش شعبه اقماری تأمین اجتماعی نیشابور در شهر خرو به‌ عنوان بزرگ‌ترین شهر اقماری این شهرستان فعال است، اظهار داشت: با توجه به اعلام مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان‌رضوی و ارتقای پنج بخش استان به شهرستان پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال اداره خرو به صورت مستقل فعالیت کند.

وی درباره تشکیل اداره تأمین‌اجتماعی در میان جلگه، تصریح کرد: حدنصاب برای تشکیل اداره تأمین اجتماعی در یک منطقه عضویت حداقل 3 هزار نفر بیمه شده اصلی است و با توجه به اینکه بخش میان‌جلگه دارای این تعداد جمعیت عضو صندوق تأمین اجتماعی نیست، امکان تشکیل این اداره فعلاً منتفی است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان برای عضویت باید پروانه صنفی و بهره‌برداری و زمین دارای سند ملکی باشند که در این راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرایط  را کم‌تر کسی دارد و افراد زیادی نمی‌توانند بیمه شوند مگر اینکه قانون و آیین‌نامه‌ها تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه از منزل سازمانی استفاده نمی‌کند، گفت: این منزل را با مساحت زیربنای حدود 500 مترمربع برای نیازهای رو به تزاید مردمی در اختیار اداره به مساحت زیربنای حدود هزار و 700 مترمربع قرار دادیم و برای آماده‌سازی آن حدود 70 میلیون ریال هزینه شد و اکنون مراجعان مردمی در فضای نسبتاً مطلوبی پاسخ می‌گیرند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول