اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان خبر داد

شناسایی مولفه‌های امنیت پایدار و بومی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: تمامی مولفه‌هایی که در راستای ایجاد امنیت پایدار، مردمی و بومی اثرگذار هستند شناسایی شده و در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است.

شناسایی مولفه‌های امنیت پایدار و بومی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان سردار سیدحسین مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه سپاه توسعه امنیت و پایدارکردن و بومی‌سازی است و در سیستان‌وبلوچستان آحاد مردم و سران و طوایف در ایجاد امنیت مشارکت دارند.

وی افزود: استکبار جهانی هیچ زمان دست از مناقشات و درگیری بر نمی‌دارد و دچار این برآورد غلط شده که می‌تواند در سیستان‌وبلوچستان به اهداف شوم خود برسد.

مرتضوی گفت: تمامی تلاش‌های صورت گرفته حاکی از این است که هیچ کس، نه فارس و نه بلوچ حاضر نیستند یک وجب از خاک سیستان‌وبلوچستان را در اختیار دشمن قرار دهند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌و‌بلوچستان بیان کرد: پاسخ دشمنان خارجی را طوایف و عشایر سیستان‌وبلوچستان به خوبی داده‌اند و خوشبختانه پای دشمنان خارجی به کشور باز نشده و نتوانسته‌اند اهداف شوم خود را عملی کنند.

مرتضوی گفت: امروز طوایف در جای جای سیستان‌وبلوچستان جزو بزرگترین و کارآمد‌ترین جمعیت کشور هستند و جمعیتی که خاک را ناموس خود دانسته و همانند ناموس از آن دفاع کرده‌اند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون هیچ نقطه ناامنی در سیستان‌وبلوچستان وجود ندارد و حضور عشایر و طوایف بسیجی در جای جای استان نقش آنان را در امنیت پایدار آشکارتر می‌کند.

مرتضوی گفت: توجه ویژه مقام معظم رهبری به سیستان‌وبلوچستان سبب جلب نگاه مسئولان کشوری به این منطقه شده است.

* پرداختن به مسائل معیشتی مهم‌ترین مطالبه مردم است

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان پرداختن به مسائل معیشتی، خدماتی، اشتغالزایی را به عنوان مهم‌ترین مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: سپاه برنامه‌هایی را در این زمینه در دستور کار دارد و هر ساله اقدامات سپاه در این زمینه گسترده‌تر می‌شود.

مرتضوی به سایر اقدامات سپاه در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی سیستان‌وبلوچستان، امکانات بهداشت و درمان جوابگوی نیاز استان نیست که برای رفع این مشکل تیم‌های کار آمد سیار به منظور خدمات‌رسانی به طوایف سیستان‌وبلوچستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی به بیمارستان‌های صحرایی اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌های صحرایی سیستان‌وبلوچستان مجهز شده‌اند و تاکنون خدمات خوبی را به مردم ارائه داده‌اند و نشانه این است که فعالیت سپاه در راستای ایجاد رفاه، آرامش و امنیت است.

وی گفت: سپاه آمادگی دارد در تمامی نقاط استان حضور پیدا کند و رسالت پاسداری و مردمی‌بودن خود را بهتر و بیشتر از گذشته برای مردم به اثبات برساند.

* توانمندی‌های سیستان‌وبلوچستان پنهان مانده است

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: متاسفانه جنبه‌های محرومیتی در سیستان‌وبلوچستان بیشتر هویداست و توانمندی‌های این استان پنهان مانده است.

وی گفت: سیستان‌وبلوچستان استانی غنی و کار آمد است و به ظاهر فقر و محرومیت در آن آشکار است، اما این استان توانمندی‌های فراوانی دارد که بروز و ظهور نکرده است.

مرتضوی ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان از حیث معادن، کشاورزی، دامداری و سایر موارد بسیار غنی است و با توجه به خدمات ارزشمندی که طی سالیان اخیر انجام شده است باید امید به آینده در دل مردم تقویت شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول