اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

اختصاص 40 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای اولین بار در قانون بودجه کشور یک ردیف خاص برای هوشمند‌سازی مدارس ایجاد شده و بیش از 40 میلیارد تومان نیز اعتبار برای این کار اختصاص یافته است.

اختصاص 40 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس

مرتضی رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در کنار احداث مدارس جدید با کمک خیرین درصدد توسعه فضا و تجهیزات مدرن که به هوشمند‌سازی معروف است و عنوان دقیق آن نیز فناوری‌های نوین است هستیم تا رابطه بین معلم و دانش‌آموز رابطه‌ای بر اساس پیشرفت‌های تکنولوژی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این عرصه انتقال مفاهیم به سرعت اتفاق می‌افتد و سال به سال نیز شاهد توسعه مدارس با فناوری و علوم و فنون جدید هستیم.

رئیسی گفت: در کنار این اعتبار از محل اعتبارات عمرانی و تجهیزاتی خود نیز رقمی را در سال گذشته و امسال برای این کار اختصاص دادیم.

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس فرسوده

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس ابراز داشت: اعتبارات عمرانی سال جاری وزارت آموزش و پرورش با عنایت دولت و شخص رئیس جمهور و اعتقاد نمایندگان مجلس به رفع مشکلات ساخت و ساز و عمرانی مدارس افزایش یافته به طوریکه نسبت به سال گذشته نیز این رقم رشد داشته است.

رئیسی مهم‌ترین و شاخص‌ترین اعتبار امسال در حوزه عمرانی آموزش و پرورش را اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای حذف مدارس تخریبی در کشور توصیف کرد و افزود: این اقدام بزرگ دولت و مجلس به یقین نتایج مثبتی را خواهد داشت.

این مسئول در پایان سخنان خود به مصوبه مجلس در سال 85 مبنی بر تامین اعتبار ویژه برای تخریب و بازسازی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: برای کشور و نظام ما برازنده نبود که دانش‌آموزان در مدارس فرسوده و خطرآفرین تحصیل کنند که در این زمینه از سال 85 اعتبارات خوبی برای تخریب و بازسازی تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول