اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک خراسان‌رضوی:

هوشمندسازی روستاها الگوی پایدار بهره‌مندی از اقتصاد و آموزش است

خبرگزاری فارس: رئیس توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک استان خراسان‌رضوی گفت: هوشمندسازی روستاها الگوی پایدار بهره‌مندی از اقتصاد و آموزش است.

هوشمندسازی روستاها الگوی پایدار بهره‌مندی از اقتصاد و آموزش است

نوید کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: استاندار خراسان‌رضوی با طرح اولیه هوشمندسازی روستاهای استان موافقت کرده است و بودجه بالغ بر 150 میلیارد ریال بر روی کاغذ به این طرح اختصاص یافته است.

رئیس توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک استان خراسان‌رضوی یادآور شد: نخستین‌ بار در کشور هوشمندسازی واقعی روستاها در استان خراسان‌رضوی شهرستان بجستان روستای زین‌آباد اجرا شد، البته قابل ذکر است در سال 1382 در روستای شاه‌کوه به عنوان نخستین روستا به صورت نیمه الکترونیک طرح مراکز خدمات الکترونیک روستایی اجرا شد.

وی تاکید کرد: تمام کوشش خود را بر پایه این امر گذاشته‌ایم که برای نخستین بار در کشور تمام 3 هزار و 583 روستای استان خراسان‌رضوی تا پایان تابستان هوشمند شوند.

وی با اشاره به تابستان و بهره‌گیری از اردوهای جهادی تصریح کرد: با تامین منابع بودجه از این فرصت استفاده کامل را برای آموزش روستاییان از امکانات الکترونیک می‌بریم و بعد از آموزش صحیح و فراگیر مدیریت طرح را به خود روستاییان واگذار می‌کنیم و فقط نظارت بر طرح را برعهده می‌گیریم.

کمالی با اشاره به مزایای هوشمندسازی روستاها افزود: با اجرای این طرح نظام واسطه‌ای از بین می‌رود و الگوی پایدار جایگزین آن می‌شود و روستاهای ما که همیشه از اقتصاد و آموزش در سطح پایین‌تری نسبت به شهرها برخوردار بودند در این مقوله به رشد کافی می‌رسند.

رئیس توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بازارهای مجازی احداث می‌شود و کشاورز بدون حضور واسطه می‌تواند محصولات خود را به ‌ویژه در محصولات مرغوب استان در ویترین بازار الکترونیک جهان به معرض فروش بگذارد و سود آن مستقیم نصیب کشاورز شود.

وی ادامه داد: این مسئله خود سبب اشتغال‌زایی فراوانی می‌شود، چون سبب رونق بازار کشاورزان شده و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند.

کمالی یادآور شد: طرح روستاهای نیمه الکترونیک که سال‌های گذشته اجرا شد سرویس‌محور محدود بود اما طرح هوشمندسازی روستاها یکپارچه‌سازی مدیریت الکترونیک است که هزار و 500 سرویس به روستاییان ارائه می‌شود.

رئیس توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم خدمات فراوانی برای توسعه روستاها و شهرهای الکترونیک صورت گرفته و تا پایان سال جاری 6 هزار روستای هوشمند به 10 هزار روستای نیمه الکترونیک اضافه می‌شود که امیدواریم این طرح با هوشمندسازی تمام روستاهای خراسان‌رضوی آغاز شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول