اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان:

برای تنظیم قیمت‌ها باید به مدار قانون برگردیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: برای بهتر شدن وضعیت کشاورزان باید به مدار قانون برگردیم و دولت تنها پشتیبان تشکل‌های تولیدی باشد.

برای تنظیم قیمت‌ها باید به مدار قانون برگردیم

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت به تشکل‌های مردمی در بخش کشاورزی گفت: اگر امور مردم در بخش کشاورزی به تشکل‌هایی که متعلق به بهره‌بردارانی است که هم مالکیت آن را دارند و هم تحت نظارت دولت واگذار شود، کاهش ضریب اختلاس و تقلب‌ها، افزایش کیفیت در انجام خدمات، سودرسانی بیشتر به مردم و اشتغال‌زایی مازاد به خاطر خشک‌سالی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به کمبود خوراک دام و افزایش قیمت محصولات کشاورزی افزود: رفتار دولت با بعضی از محصولات به طوری که بعضی از محصولات به طور افسار گسیخته با افزایش قیمت رو به رو هستند چندگانه است، در حالی که در برخورد با محصولاتی چون شیر و گوشت حساسیت خاصی را از خود نشان می‌دهند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: افزایش قیمت سوخت از لیتری 15 تومان به 150 تومان و عدم توجه به صنف تولیدی نسبت به صنف توزیعی محصولات کشاورزی، افزایش قیمت محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

امینی با اشاره به عدم تأمین خوراک دام توسط دولت تصریح کرد: حضور دولت فقط به عنوان پشتیبان واحدهای تولیدی و یکی شدن تشکل‌های تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده و برگشتن به مدار قانون در مورد قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا، سازمان میادین میوه و تره‌بار و غیره از جمله راهکارهایی هستند که برای تنظیم قیمت محصولات کشاورزی می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی با توجه به افزایش قیمت لوله‌های پلی‌اتیلن که در لوله کشی آبیاری‌ها استفاده می‌شود، گفت: تحریم‌های موجود در کشور، بازار سیاه، بی‌نظارتی و ایجاد انحصار در کارخانجات، وجود روابط مسموم و ناآگاهی‌های مدیریتی عامل افزایش قیمت این لوله‌ها است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول