اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد:

106 پروژه کشاورزی در یزد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد از بهره‌برداری 106 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان یزد هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

106 پروژه کشاورزی در یزد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجمال سجادی‌پور عصر امروز هم‌زمان با آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح یکی از طرح‌های کشاورزی در شهرستان یزد، اظهار داشت: امسال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سطح کشور 413 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری به بهره‌برداری رسید که 106 پروژه آن مربوط به استان یزد بوده است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها 40 میلیارد ریال است و پروژه‌ها در هر شهرستان استان چند پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

سجادی‌پور عنوان کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های زراعی، باغی، دامی، آبخیزداری و ... است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افتتاح چند پروژه آبیاری تحت فشار در اردکان، یزد، تفت، مهریز و ... بهره‌برداری از یک واحد فرآوری مرغ با ظرفیت فرآوری هزار و 300 تن گوشت مرغ در زارچ و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان یزد در حال حاضر در زمینه تولید مرغ 40 درصد و در زمینه تولید شیر 60 درصد میزان تولیداتش، مازاد بر مصرف استان است، افزود: تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی واحدهای فرآوری و صنایع تکمیلی، به ارزش افزوده محصولات تولیدی مازاد بر مصرف استان یزد کمک کنیم.

سجادی‌پور با اشاره به اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری استان یزد در بخش‌های زیربنایی مربوط به بخش‌های آبی و خاکی است، خاطرنشان کرد: استان یزد تاکنون در زمینه تولید بذر و نهال کار زیربنایی انجام نداده است.

وی تاکید کرد: معتقدیم با سرمایه‌گذاری در این بخش، تحولات بزرگی در زمینه کشاورزی استان یزد به وجود خواهد و تولید ارقام بذر سازگار با منطقه آب و هوایی استان یزد، همچنین تولید نهال‌هایی که حداقل 25 سال بتوانند باردهی مفید داشته باشند، می‌تواند انقلابی بزرگ در کشاورزی استان یزد باشد.

سجادی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه‌های آبیار تحت فشار در استان یزد طی یک‌سال گذشته همچنین افتتاح چند پروژه آبیاری تحت فشار طی هفته جهاد کشاورزی امسال عنوان کرد: سال گذشته با افتتاح این طرح‌ها، 200 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در آب استان یزد صورت گرفت.

وی افزود: تاکنون در 7 هزار و 200 هکتار از سطوح زیر کشت استان یزد آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

سجادی‌پور خاطرنشان کرد: پرونده 2 هزار هکتار دیگر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

وی تاکید کرد: توسعه آبیاری تحت فشار به منظور صرفه‌جویی در آب در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین رویکردهای جهاد کشاورزی استان یزد است و این مهم را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

سجادی‌پور همچنین از افتتاح چند گلخانه در شهرهای مختلف استان یزد هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 37 هکتار از اراضی استان یزد به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه گلخانه‌ها در برخی شهرستان‌ها مورد استقبال بیشتری از سوی کشاورزان قرار گرفته‌اند، افزود: 60 درصد گلخانه‌های استان یزد در شهرستان یزد، 20 درصد در صدوق، 10 درصد در تفت، پنج درصد در مهریز و پنج درصد نیز در دیگر شهرستان‌های استان یزد قرار دارد.

سجادی‌پور با اشاره به تنوع کشت در گلخانه‌های استان یزد اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار فلفل دلمه‌ای، آلوئه ورا و مرزنجوش که یک گیاه مرتعی است، در گلخانه‌های استان یزد پرورش داده شد.

وی همچنین از اهتمام جهاد کشاورزی استان یزد برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای خبر داد و افزود: از این طریق علاوه بر توسعه کشت گلخانه‌ای و افزایش اشتغال‌زایی و افزایش میزان تولیدات، به دنبال جذب فارغ‌التحصیلان کشاورزی در رشته‌های مرتبط تحصیلی آنها هستیم.

از 21 تا 27 خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده ضمن اینکه 27 خردادماه نیز سالروز تاسیس جهاد کشاورزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول