اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد:

راه‌اندازی کیوسک‌های راهنمای زائران در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: ایجاد کیوسک‌های راهنمای زائران در سطح شهر علاوه بر ارائه خدمات به زائران میزان ماندگاری بیشتر و حضور آنان در قم را افزایش می‌دهد.

راه‌اندازی کیوسک‌های راهنمای زائران در قم
علیرضا ارجمندی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به امر اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری استان قم اظهار داشت: از آنجا که قم دارای ظرفیت‌های زیادی برای بازدید و گردشگری است نیازمند طرحی منسجم و کارآمد برای راهنمایی زائران هستیم.
وی ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی مناسب و راهنمایی دقیق به زائران نیازمند مشارکت و همکاری شهرداری قم هستیم تا بتوانیم با استفاده از امکانات آن از ظرفیت‌های گردشگری قم بهره‌مند شویم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است که در 10 نقطه شهر مکان‌هایی را برای استقرار کیوسک‌های درون شهری در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی قرار دهد و ما نیز برای اطلاع‌رسانی بهتر اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری، نیروهای آموزش دیده خود را در راستای ساماندهی بهتر زائران در این کیوسک‌ها مستقر خواهیم کرد.
ارجمندی افزود: بیشتر زائرانی که به قم می‌آیند از تمام اماکن زیارتی قم و مناطق گردشی آن اطلاعی ندارند که این خود باعث ظرفیت‌سوزی در روند اقتصادی استان شده و سبب می‌شود میزان حضور زائران در استان کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 39 دفتر خدمات مسافرتی در استان قم فعالیت می‌کنند که در هفته گردشگری دو دفتر خدماتی دیگر به این دفاتر افزوده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان داشت: با افتتاح این دو دفتر خدماتی، 41 دفتر خدماتی مسافرتی در استان قم به منظور اطلاع‌رسانی و ساماندهی زائران فعال خواهند بود.
وی تصریح کرد: با افزایش این دفاتر و ایجاد کیوسک‌های راهنمای زائران در سطح شهر علاوه بر ارائه خدمات به زائران میزان ماندگاری بیشتر و حضور آنان در قم افزایش یافته و از سویی طرفی شاهد درآمدزایی بیشتر برای استان در امر اقتصادی خواهیم بود.
ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری در استان قم بسیار است، به طوری که اکثر زائران و گردشگران در هنگام حضور در این شهر تنها به بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مراجعه می‌کنند و این در حالی است که امامزادگان بسیاری در این شهر مدفون هستند.
همچنین وجود اماکنی مانند خانه ملاصدرا در کهک، کاروانسرای دیرگچین، موزه آستانه مقدسه، پاسنگان، تپه تاریخی قلی درویش و ... از جمله مناطقی هستند که می‌توانند پذیرای گردشگران سراسر جهان باشند. 
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول