اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی شهرداری یاسوج:

نصب کیوسک در یاسوج ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی شهرداری یاسوج گفت: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها نصب هرگونه دکه در معابر عمومی و پیاده‌روها ممنوع است.

نصب کیوسک در یاسوج ممنوع است
شهرام خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: شهرداری یاسوج طرح ساماندهی کیوسک‌های سطح شهر را آغاز کرده و از این به بعد هیچ مجوز دیگری به‌ جز کاربری‌های مطبوعاتی آن هم با مجوز شورای اسلامی این شهر صادر نمی‌شود.
معاون شهرسازی شهرداری یاسوج بیان کرد: نصب و احداث دکه‌ها و کیوسک‌ها در شهرها برای رفاه و راحتی مردم است ولی متاسفانه در شهر یاسوج این دکه‌ها خود عامل مزاحمت مردم و شهروندان هستند.
وی افزود: شهرداری یاسوج تصمیم دارد با اتمام قرارداد دکه‌های موجود در شهر نسبت به تمدید فعالیت‌ آنها اقدام نکند که امیدواریم با همکاری مردم و دکه‌داران این مهم در مدیریت شهری یاسوج اتفاق بیفتد.
خلیلی به برخی مشکلات نصب این دکه‌ها در یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: این دکه‌ها غیر فنی ساخته شده و درب آنها به سمت خیابان باز می‌شود که با توجه به عرض پایین خیابان‌ها این دکه‌ها موجب بروز تصادفات و ترافیک در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
معاون شهرسازی شهرداری یاسوج عنوان کرد: طرح جامع یکرنگ کردن شکل و فضای دکه‌ها و کیوسک‌ها به منظور زیباسازی چهره شهر یاسوج در برنامه کاری است که به ‌زودی اجرا می‌شود.
خلیلی چهره فعلی شهر یاسوج را متناسب با شان و جایگاه آن ندانست و گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های این واحد مدیریت شهری با همکاری استانداری این استان و شورای اسلامی شهر یاسوج این است که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که پایتخت طبیعت ایران هم است به جایگاه واقعی خود برسد.
وی بیان داشت: علاوه بر ساخت غیر اصولی از سقف و بام این دکه‌ها نیز به ‌عنوان انباری استفاده می‌شود که وجهه مناسبی ندارد.
معاون شهرسازی شهرداری یاسوج با اشاره به دیگر مشکلات ایجاد شده به وسیله دکه‌ها و کیوسک‌ها تصریح کرد: دکه‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی باید در کنار جراید و روزنامه‌ها، اقلام فرهنگی متناسب را بفروشند که در شأن این محیط فرهنگی باشد نه اینکه به فروش همه اقلام خوراکی از جمله چیپس و پفک اقدام کنند.
معاون شهرسازی شهرداری یاسوج گفت: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها نصب هرگونه دکه در معابر عمومی و پیاده‌روها ممنوع است که در این رابطه شهرداری یاسوج مجوز کیوسک، دکه و سمساری را نخواهد داد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول