اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی در جمع مردم جیرفت-2

بلوک غرب و شرق قادر به تحمل حاکمیت اسلام در منطقه خاورمیانه نیستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قطعاً نه بلوک غرب و نه بلوک شرق تحمل حاکمیت اسلام را در منطقه خاورمیانه ندارد.

بلوک غرب و شرق قادر به تحمل حاکمیت اسلام در منطقه خاورمیانه نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شنبه شب در جمع مردم جیرفت اظهار داشت: در دنیا نظام سوسیالیست شرق وجود داشت که فروپاشید و نظام لیبرالیست نیز اکنون بر اساس انسان‌محوری و حقوق بشر در حال فعالیت بوده که از بن دروغ هستند.

خاتمی وضعیت موجود سوریه را مثال بارز آن دانست و بیان داشت: حکومت لیبرال دموکراسی غرب در تلاش است تا با بسیج علیه آن، دولت سوریه را سرنگون کند.

وی ابراز داشت: جرم دولت سوریه از نظر غربی‌ها حمایت از مقاومت ضد صهیونیست، ارتباط مناسب با حزب‌الله لبنان و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی این چند ماه ملت سوریه چند بار از دولت خود حمایت و در انتخابات پارلمانی شرکت کرده‌اند، حرف ایران این است که نظامی را که مردم انتخاب کرده‌اند، حفظ شود.

وی خط مقدم سفارش به اصلاحات در این دولت را نظام جمهوری اسلامی دانست و اذعان داشت: دولت سوریه تاکنون چند گام در این راستا برداشته است و گام‌های دیگری نیز باید بردارد.

خاتمی با اشاره به اهانت وزیر امور خارجه آمریکا به مردم سوریه تصریح کرد: وی مردمی را که برای انتخابات پارلمانی این کشور در پای صندوق‌های رأی حاضر شده بودند، نادان خواند.

وی اظهار داشت: غربی‌ها با شعار مقابله با تروریست افغانستان و عراق را اشغال کرده و اکنون به صراحت اعلام می‌کنند که به سوریه سلاح می‌فرستند.

خاتمی عنوان کرد: دو ماه پیش در یکی از روستاهای سوریه 100 نفر و یک ماه پیش نیز در یک روستا 70 زن و کودک را به جرم شیعه بودن سر بریدند که نشان‌دهنده سیمای لیبرال دموکراسی غرب است.

وی افزود: برای آنان نه مردم ارزش داشته و نه حقوق بشر از احترام برخوردار است و این چنین وحشیانه جنایت کرده و این نظام اکنون بر بخشی از دنیای غرب حاکم است.

خاتمی با اشاره به اینکه در برابر این نظام، جمهوری اسلامی، نظامی را بر اساس مردم‌سالاری بنا کرده است، بیان داشت: قطعاً نه بلوک غرب و نه بلوک شرق تحمل حاکمیت اسلام را در منطقه خاورمیانه ندارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ما دشمن‌تراشی نمی‌کنیم، گفت: آنها از آنجا که با اساس اسلام مشکل دارند، مدام در پی دشمنی و بهانه‌گیری هستند.

وی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «ما ساخت بمب اتم را خلاف شرع می‌دانیم»، ابراز داشت: دشمنان باید اعتمادسازی کنند و نشان دهند در پی زیر پا گذاشتن حقوق ملت ایران نیستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: تجربه گذشته مذاکرات 1 + 5 نشان می‌دهد که آنان در پی تأمین منافع استکبار هستند، اما در مقابل ملت ایران ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را از مکتب اهل بیت (ع) آموخته‌اند.

وی تحریم‌ها را هزینه این روحیه استکبارستیزی دانست و اذعان داشت: دشمنان به این تحریم‌ها بسیار امید بسته‌‌اند.

خاتمی تصریح کرد: اوباما در یک نطق خود اعلام کرده است «تنها یک سال برای فشار بر کشور ایران فرصت داریم، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای فشار بر آن انجام دهیم».

وی بخشی از گرانی‌ها را معلول این تحریم‌ها دانست و اظهار داشت: اما در کنار تحریم‌ها نباید سوء تدبیرها را نادیده گرفت.

خاتمی بیان داشت: بلکه می‌توان با تدابیر درست و دقیق مقابل برخی از گرانی‌های بی‌رویه را گرفت.

وی افزود: ملتی که قصد داشته باشد آرمان‌های خود را حفظ کند، باید هزینه کند و این فشارها و سختی‌ها را همان طور که در هر کشور انقلاب شده‌ای وجود دارد، تحمل کند تا به استقلال برسد.

خاتمی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیداری اسلامی در منطقه جان گرفته است، دنیای استکبار تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا این بیداری را مهار کند.

وی ابراز داشت: در مصر آخرین نخست‌وزیر دست نشانده حسن نامبارک را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری پذیرفته‌ و مجلسی را که با رأی مردم شکل گرفته، منحل اعلام کرده‌اند.

خاتمی این طرح را یک کودتا خواند و خاطرنشان کرد: با وجود این وضع مصر همچنان انقلاب در نیمه راه قرار دارد و نظامی‌ها حاکم هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تحسین مردم بیدار مصر گفت: این وضع بیداری و ادامه مبارزه این ملت را می‌طلبد.

خاتمی تصریح کرد: راه انقلاب راهی است که ملت ایران به جهان نشان دادند و اکنون مردم مصر با تبعیت از انقلاب ایران حرکت می‌کنند.

وی اذعان داشت: اما تا زمانی که عناصر رژیم مبارک در مسند حاکمیت قرار دارند، انقلاب مصر به نتیجه نمی‌رسد.

خاتمی بحرین را به زندانی بزرگ تشبیه و عنوان کرد: آمریکا و عربستان با همکاری یکدیگر و حمایت از آل خلیفه همواره جنایت‌های هولناکی در این کشور انجام می‌دهند.

وی ملت ایران را ملتی همراه نظام خواند و بیان داشت: 12 اسفند ماه سال 90، برای انقلاب بسیار گردنه حساسی بود و دشمنان در صدد بودند تا مردم حضور کمرنگی در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: اما بیش از 64 درصد مردم در این انتخابات مشارکت کرده و امروز نیز به یاری خداوند در مقابل این تحریم‌ها مقاومت کرده و نشان می‌دهند که عزت در سایه، ایمان، ایستادگی و مقاومت است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول