اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل افزایش خودسرانه قیمت‌ها و عدم نظارت بر عملکرد نانوایان ایجاد شد

گله‌مندی مردم اسلامشهر از گرانی نان

خبرگزاری فارس: عدم اطلاع‌رسانی مناسب و همچنین نبود نظارت بر عملکرد نانوایان در شهرستان اسلامشهر، موجب گله‌مندی مردم این شهرستان شد.

گله‌مندی مردم اسلامشهر از گرانی نان

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، در آخرین جلسه کار گروه آرد و نان شهرستان اسلامشهر که شامگاه یکشنبه در محل فرمانداری و به ریاست غلامحسین آرام فرماندار اسلامشهر و با حضور نمایندگان ادارات و اتحادیه نانوایان تشکیل شد، قیمت نهایی انواع نان اعلام شد.

در جلسه فوق حاضران قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه کرده و پس از بحث و تبادل نظر قیمت نهایی انواع نان جهت ارائه به شهروندان اسلامشهری مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

بر اساس مصوبه کار گروه آرد و نان این شهرستان، قیمت نان تافتون سنتی و خراسانی با وزن 300 گرم 3 هزار ریال، نان سنگک با وزن 700 گرم 6 هزار ریال، بربری با وزن 600 گرم 4 هزار و 500 ریال و نان لواش و تافتون گردان با وزن 170 گرم یک هزار و 500 ریال تعیین شد، تا برای اجرا به واحد‌های نانوایی این شهرستان ابلاغ شود.

* تاخیر در تصویب، افزایش خود سرانه و زود هنگام

بر اساس این گزارش، باز هم با تغییراتی که در قیمت انواع نان به وجود آمد شهروندان اسلامشهری شاهد هرج و مرج و از هم گسیختگی قیمت‌ها در سطح این شهرستان بودند.

در حالی که مراجع تصمیم گیرنده قیمت‌های نهایی و افزایش یافته را اعلام نکرده بودند، برخی از نانوایان اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده و خودسرانه قیمت‌های جدیدی را اعمال کردند.

احمد ضیافتی از اهالی شهرک قائمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر ابراز داشت: امروز من نان بربری را به قیمت 5 هزار ریال تهیه کردم و این در حالی است که هنوز هیچ قیمت مصوبی از سوی نهادهای مسئول اعلام نشده است.

وی می‌گوید: مسئولان برای اعلام قیمت‌های جدید هیچ عجله‌ای ندارند، ولی کسبه برای افزایش قیمت‌ها بسیار سریع وارد عمل شده و نرخ محصولات خود را اضافه کردند، این در حالی است که همین کسبه برای کاهش قیمت‌ها هرگز عجله ندارند.

حسن مسعودی یکی دیگر از شهروندان اسلامشهری و ساکن خیابان آیت‌الله کاشانی نیز می‌گوید: هنوز هیچ مرجع رسمی قیمت جدید برای نان اعلام نکرده است، ولی نانوایان به قیمت دلخواه نان را به مشتریان عرضه می‌کنند و هیچ نظارتی بر عملکرد آنها صورت نمی‌گیرد.

خانم خانه‌داری که نان لواش در دست دارد نیز، با اشاره به این موضوع سر صحبت را با خبرنگار فارس گشوده و با گلایه ازمسئولان بیان می‌کند: وضعیت پخت نان که به هیچ عنوان راضی کننده نیست،  وسط نان سوخته و دورهای آن هم خمیر است، با این وضعیت از روی اجبار نیمی از نان‌ها به هدر می‌رود.

وی عنوان : نانوایان فقط بلد هستند که قیمت نان را افزایش دهند، در حالی که وزن نان‌ها روز به روز کمتر و کیفیت آن نیز رفته رفته بدتر می‌شود.

این خانم خانه‌دار که نخواست نامش را به خبرنگار ما بگوید، معتقد است: دستگاه‌های نظارتی هم که معلوم نیست چه کار می‌کنند، آنها باید به نفع مردم کار کنند نه در جهت منافع متخلفان.

براساس این گزارش طی روزهای گذشته تعدادی از نانوایان شهرستان اسلامشهر، در حرکتی خودسرانه  و قبل از آنکه دستگاه‌های تصمیم گیرنده و مسئول، نسبت به اعلام قیمت‌های جدید نان اقدام کنند، قیمت نان را افزایش داده و توجهی به اعتراضات مردم نمی‌کنند.

از سوی دیگر مشاهده شده است که برخی از نانوایان به صورت زیرکانه اقدام به تعطیل نانوایی‌های خود کرده‌اند.

درباره وضعیت نامطلوب نان در این منطقه مردم بارها به فرمانداری، شورای آرد و نان، اتحادیه نانوایان و سازمان بازرسی بازرگانی اطلاع داده‌اند، اما هیچ ترتیب اثری داده نشده و اگر هم اقداماتی انجام شده بصورت مقطعی و کوتاه مدت بوده است.

تلاش‌های خبرنگار فارس برای کسب اطلاعات بیشتر و گفت‌وگو با مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت (بازرگانی سابق) تا لحظه مخابره خبر به نتیجه نرسید، ولی این آمادگی وجود دارد تا اطلاعات دقیق‌تری از سوی مسئولان برای تنویر افکار عمومی منعکس شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول