اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد

برگزاری جشنواره ماهیگیری در سراب بیستون

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ماهیگیری در سراب بیستون به مناسبت دهه فجر خبر داد.

برگزاری جشنواره ماهیگیری در سراب بیستون
شهلا جواهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: این جشنواره توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در 14بهمن‌ماه در سراب بیستون که منطقه زیبای گردشگری است، برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: جشنواره ماهیگیری در دو بخش حرفه‌ای و آماتور برگزار خواهد شد و طی فراخوانی از علاقمندان به شرکت در این جشنواره ثبت‌نام می‌شود.
مسئول امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در کنار برگزاری این جشنواره برنامه‌های مفرحی همچون اجرای موسیقی سنتی را خواهیم داشت.
وی با اشاره به جنبه‌های طبیعت‌گردی این جشنواره‌ ادامه داد: طبیعت‌گردی نوعی از گردشگری است که ریشه‌های آن به طبیعت و محیط‌های باز گسترش یافته است.
جواهری خاطر نشان کرد: عشق به ماجراجویی و رویت آثار بدیع طبیعت زنده همواره انسان را وادار به سیر در طبیعت و بازدید از جاذبه‌های حیرت‌انگیز می‌کند.
وی افزود: طبیعت‌گردی سفر مسئولانه به مناطق طبیعی است و باعث بهبود کیفیت زندگی مردم محلی می‌شود؛ این گردشگری حداقل آسیب را به طبیعت و فرهنگ منطقه وارد می‌کند.
مسئول امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان گفت: برگزاری این جشنواره نقش مهمی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی این منطقه دارد.
سراب بیستون در محوطه تاریخی، فرهنگی بیستون واقع شده؛ این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ۵۰۲۰ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/م20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول