اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 خرداد

جشنواره ماهیگیری در خلخال برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره ماهیگیری با تک قلاب خلخال گرامیداشت سالروز جهانی محیط زیست، 26 خرداد ماه امسال در منطقه نمونه گردشگری فینارود خلخال برگزار می‌شود.

جشنواره ماهیگیری در خلخال برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خلخال، معاون فرماندار خلخال هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی مناطق نمونه گردشگری و جاذبه‌های توریستی شهرستان و تلاش برای ترویج فرهنگ آشتی با طبیعت و محیط زیست و استفاده از روش‌های صحیح و بی ضرر در صید انواع ماهیان توسط علاقمندان به ورزش مفرح ماهیگیری عنوان کرد.

حسن فرضی از مسئولان عضو ستاد برگزاری این جشنواره خواست اداره محیط زیست خلخال را در برگزاری بهتر و مناسب‌تر این برنامه ورزشی و تفریحی یاری کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان و ماهیگیران به مدت چند ساعت برای صید ماهی قزل‌آلا با تک قلاب با هم رقابت کرده و در پایان مسابقه به سریع‌ترین ماهیگیر، صیاد بیشترین و بزرگترین ماهی این دریاچه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

فرضی بیان داشت: استفاده از روش‌های غیر متعارف ماهیگیری از جمله صید ماهی با برق و سم، مرگ ماهی و یا تورهای بزرگ و کوچک ادامه حیات انواع ماهی و آبزیان رودخانه‌ها و دریاچه‌های منطقه را تهدید می‌کند.

معاون فرماندار خلخال برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در جلوگیری از بکارگیری چنین روش‌های غلط برای صید ماهی و نابودی تدریجی آبزیان آب‌های ساکن و روان منطقه موثر و مفید دانست.

وی افزود: چنین جشنواره‌هایی باید با همکاری و یا توسط تشکل های مردم نهاد برگزار شود تا از تحمیل هزینه‌های دولتی در اجرای این برنامه‌ها جلوگیری شود.

فرضی مسئولان ستاد برگزاری این جشنواره را به شناسایی و تشویق این تشکل‌ها برای برگزاری این چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان خلخال فرا خواند.

معاون فرماندار خلخال بیان داشت: شرکت عموم مردم استان و کشور در این جشنواره آزاد است و همه علاقمندان به این ورزش مفرح می‌توانند در هفتمین جشنواره ماهیگیری با قلاب خلخال شرکت کنند.

منطقه نمونه گردشگری فینارود خوجین در 10 کیلومتری از مرکز شهر خلخال واقع شده و این منطقه به برکت داشتن مناظر زیبای طبیعی از جمله جنگل‌های درختان قد کوتاه و چمنزارهای وسیع یکی از مناطق دیدنی شهرستان خلخال است.

این منطقه در سال‌های اخیر با احداث سد فینارود و 23 بند کوچک و بزرگ آبخیزداری در آن به عنوان نخستین پارک آبخیز استان اردبیل معروف شده است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول