اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان خبر داد

پیشرفت 40 درصدی سند آمایش سرزمین خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان از پیشرفت 40 درصدی تدوین سند آمایش سرزمین در این استان خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی سند آمایش سرزمین خوزستان

علی نیازی امروز در حاشیه سمینار «آموزشی آینده نگاری در خوزستان» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، موضوع اصلی این سمینار را برنامه‌ریزی و آمایش سرزمین عنوان کرد و گفت: آمایش سرزمین به معنی توزیع بهینه جمعیت و فعالیت در سرزمین است به طوری که تمام مناطق، متناسب با قابلیت‌ها، نیازها و موقعیت خود از طیف مناسبی از فعالیت‌های اقتصادی اجتماعی بهره‌مند شوند. به عبارتی آمایش یعنی سازماندهی فضا به منظور بهره‌برداری مطلوب از سرزمین در چارچوب منافع ملی است.

وی اظهار کرد: از سال گذشته با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری مطالعات سند آمایش سرزمین در استان آغاز شده است.

نیازی افزود: تدوین این سند حدود 40 درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی می‌شود تا آذر ماه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این سند بعد از تدوین، در مرکز آمایش کشور طرح و دفاع و در صورت تأیید تصویب می‌شود.

به گفته وی، سند آمایش سرزمین خوزستان دارای هفت فصل است که برنامه‌های مسائل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و وضعیت کنونی استان را شامل می‌شود و به مثابه نقشه راهی است که در برنامه‌ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مدیران یا نسبت به اهمیت سند آمایش سرزمین اطلاعات کمی دارند و یا اینکه مشکلات، اجازه توجه به ضرورت آن را نمی‌دهد؛ به همین دلیل این سمینار برای آشنایی بیشتر با این مقوله برگزار شده است.

وی با تأکید بر ضرورت درک صحیح مدیران از اهمیت سند آمایش سرزمین و لزوم برنامه‌ریزی پیش از اجرا، گفت: درست این است که به صورت بلند مدت برنامه‌ریزی و در کوتاه مدت اجرا کنیم، اما در حال حاضر عکس این مسئله اتفاق می‌افتد؛ به عبارتی به صورت کوتاه مدت برنامه‌ریزی می‌شود و یا مطالعات به درستی انجام نمی‌گیرد به همین دلیل در اجرا با مشکل برخورد می‌کنیم.

سمینار آموزشی «آینده‌نگاری در استان خوزستان» با موضوع آمایش سرزمین پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد.

دکتر امیر ناظمی مولف و عضو هیئت علمی مرکز سیاست علمی کشور همچنین عضو گروه آینده اندیشی مرکز تحقیقات سیاسی علمی و عضو فدراسیون آینده پژوهی جهان نیز به عنوان مدرس در این کارگاه آموزشی حضور یافت.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول