اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه جهانی ولایت خبر داد

پخش ویژه برنامه نقد مبانی فکری بهائیت از شبکه ولایت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه جهانی ولایت از پخش برنامه نقد مبانی فکری فرقه بهائیت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر در برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به نقد مبانی فکری مسیحیت می‌پردازیم.

پخش ویژه برنامه نقد مبانی فکری بهائیت از شبکه ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌قزوینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دومین سالگرد تاسیس شبکه جهانی ولایت برگزار شد با اشاره به حضور خود در شبکه سلام 1 اظهار کرد: حضور من در شبکه سلام 1 مشروط به این امر بود که این شبکه وارد بحث سیاسی نشود و ضد جمهوری اسلامی سخنی را مطرح نکند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به قضایای فتنه 88 ارتباط بنده با این شبکه قطع شد و از این شبکه خواستم تا از پخش برنامه‌های آرشیوی بنده جلوگیری کند.

رئیس شبکه جهانی ولایت عنوان داشت: با قطع ارتباط با شبکه سلام و با توجه به هجمه‌های دشمنان در عرصه اینترنت و ماهواره، برای راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای به منظور ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) تلاش‌هایی صورت گرفت.

حضور 70 کارشناس متخصص در شبکه جهانی ولایت

وی با اشاره به تاسیس شبکه جهانی ولایت در سال 89 گفت: این شبکه 13 رجب مصادف با ولادت حضرت علی(ع) در قالب سه ماهواره کشورهای آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و منطقه عربی را پوشش داد.

حسینی‌قزوینی خاطر نشان کرد: برنامه‌های شبکه ولایت به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ترجمه شده که روزانه 5 تا 7 ساعت به صورت زنده برنامه‌هایی را پخش می‌کند و بخشی از این برنامه‌ها به طور همزمان به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه ولایت از نظر کارشناسان شبکه‌ای منحصر به فرد است گفت: 70 کارشناس متخصص منحصر به فرد در حوزه‌های مختلف که دارای دکترای حوزه و دانشگاه هستند، با این شبکه همکاری می‌کنند.

حضور علمای اهل سنت در شبکه ولایت

رئیس شبکه جهانی ولایت با اشاره به حضور علمای اهل سنت به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های شبکه ولایت گفت: در برنامه‌های سه ماه اخیر شبکه جهانی ولایت، علمای اهل سنت از استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان در این شبکه حضور پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: این علما مطالب خود را به ویژه در نقد فرقه ضاله وهابیت بیان کرده که اثرات خوبی داشته است به گونه‌ای که شبکه‌های وهابی دچار سرگردانی شدند که حضور علمای اهل سنت در شبکه شیعی را چگونه توجیه کنند.

حسینی‌قزوینی با اشاره به سفر 40 روزه خود به کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: شهروندان این کشورها اظهار می‌کردند که شبکه ولایت تنها شبکه‌ای بوده که به برنامه‌های آن اعتماد داشته و همچنین گفته شد که شبکه ولایت بهترین پشتیبان علمی آنها در برابر هجمه‌ها است.

وی به آمار تولید و پخش برنامه‌های مختلف از شبکه جهانی ولایت اشاره کرد و افزود: از ابتدای تاسیس شبکه جهانی ولایت 168 برنامه در زمینه توحید و خداشناسی، 176 برنامه در زمینه ادیان و مذاهب، 953 برنامه در زمینه قرآن و علوم قرآنی، 104 برنامه در زمینه نبوت و 554 برنامه در زمینه فرهنگ و حقانیت اهل‌بیت(ع) در این شبکه تولید و پخش شده است.

رئیس شبکه جهانی ولایت تولید و پخش 740 برنامه در زمینه معارف اسلامی، 486 برنامه در زمینه اخلاق و عرفان اسلامی، 94 برنامه در زمینه طب و داروشناسی، 67 برنامه در زمینه معاد و قیامت، 497 برنامه در زمینه فقه و اصول، 369 برنامه اجتماعی، 104 برنامه در زمینه نبوت و 369 برنامه در زمینه اخلاق و خانواده در زمینه امامت را از دیگر برنامه‌های شبکه جهانی ولایت ذکر کرد.

وی با بیان اینکه شبکه ولایت دانشگاهی به معنای واقعی است گفت: این شبکه تاکنون برنامه‌هایی در زمینه‌های تفسیر قرآن، اخلاق خانواده، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و پاسخ به شبهات پخش کرده است.

پخش درس مراجع از شبکه جهانی ولایت

حسینی‌قزوینی با اشاره به پخش درس مراجع به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های شبکه جهانی ولایت گفت: سیدحسن نصرالله برای پخش درس مراجع از این شبکه تشکر کرد و گفت این شبکه نخستین شبکه‌ای بود که حوزه علمیه و مسجد اعظم را به خانه‌های ما آورد.

وی یادآور شد: این شبکه اخیرا برنامه‌ای در زمینه نقد مبانی فکری و اعتقادی مسیحیت پخش کرده و در آینده در نظر دارد برنامه‌ای با عنوان نقد مبانی فکری فرقه بهائیت پخش کند.

رئیس شبکه جهانی ولایت با اشاره به دیگر ویژگی‌های این شبکه گفت: برنامه‌های این شبکه از طریق اینترنت نیز پخش می‌شود و تلفن‌های همراه نیز در صورت داشتن امکانات لازم، می‌توانند برنامه‌های این شبکه را دریافت کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول