اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

امنیت کشور از برکات هوشیاری دستگاه‌های امنیتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: امنیت کشور به برکت هوشیاری نهادهای امنیتی حاصل شده است و ما این وظیفه‌شناسی و هوشیاری را اجر می‌نهیم.

امنیت کشور از برکات هوشیاری دستگاه‌های امنیتی است

به گزارش خبرنگار فارس از پاوه، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاوه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد ضمن اشاره به دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار داشت: ترور چند تن از دانشمندان هسته‌ای ما در سال گذشته توسط عوامل صهیونیست‌ها باعث تأسف همه مردم شد ولی با اعلام خبر دستگیری عوامل این ترورهای کور، همه ما شکر خداوند را به‌جای آوردیم.

وی گفت: اینجانب حسب وظیفه دینی خود از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی که با همکاری قوه قضائیه در دستگیری تروریست‌ها دخیل بوده‌اند تشکر می‌کنم.

امام جمعه پاوه گفت: امنیت کشور به برکت هوشیاری نهادهای امنیتی حاصل شده است و ما این وظیفه‌شناسی و هوشیاری را اجر می‌نهیم چراکه اگر این هوشیاری نباشد امنیت جامعه و کشور به‌طور کلی مختل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لزوم هوشیاری در میان مسلمانان عنوان کرد: خداوند از درون همه ما آگاه است، پس از خدا بترسید و او را ناظر بر اعمال و کردار خود بدانید.

امام جمعه پاوه ادامه داد: به‌خاطر اولاد و خانواده خود دین خود را ضعیف نکنید و از دشمنان خود و از یهودیان هم بترسید و مراقب آنها باشید.

وی گفت: هر چه توطئه در دنیا صورت می‌گیرد، صهیونست‌ها پشت آن هستند که از جمله آنها مسائل سوریه و بحرین و از همه مهم‌تر مسائل اخیر مصر است.

امام جمعه پاوه گفت: نبود رهبری در انقلاب مصر در رقم خوردن چنین سرنوشتی برای ملت مصر بی‌تأثیر نبود و باقیمانده‌های رژیم مبارک به دستور آمریکا و اسرائیل حرکات خطرناکی در مصر انجام دادند که حکم ضعیف دادگاه برای مبارک و وزیر کشورش و انحلال پارلمان مصر از جمله آنها و در جهت تضعیف روحیه مسلمانان بود.

وی گفت: علت امر این است که دشمنان اسلام دست از سر مسلمانان بر نمی‌دارند و یکی دیگر از عوامل نبود تدبیر و وحدت در میان مسلمانان مصر است.

خطیب جمعه پاوه گفت: حکومت‌داری همراه با دینداری بسیار امر دشواری است و لازمه این کار تدبیر و حکمت است که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه پاوه همچنین در ادامه سلسله بحث‌های چند جمعه گذشته، در خصوص اسما الهی گفت: یکی دیگر از اسامی حسنه پروردگار «الحکیم» است که همراه با مشتقات آن 110 بار در قرآن تکرار شده و 100 مورد آن مستقیم به صفت خداوند اشاره دارد و یکی از رموز حکیم این است که به‌ندرت در قرآن به‌تنهایی آمده است و این صفت با صفت دیگری همراه شده است.

وی گفت: اگر دانشمند آگاه به علم از حکمت بی‌بهره باشد سعادتمند نخواهد بود این همراهی صفات، در صفات دیگری چون عزیز نیز ساری و جاری است و این مفهوم عمیقی برای بشریت در بر دارد.

امام جمعه پاوه گفت: خداوند به پیامبر خود امر می‌کند که ای پیامبر اگر می‌خواهی موفق باشی دعوت کن به پیشبرد دین با بهره‌گیری از حکمت و این امر اهمیت حکمت را برای ما بیش از پیش آشکار می‌کند.

وی افزود: وقتی خداوند می‌فرماید پیامبر را فرستاده‌ام تا درس درست زیستن به امت بیاموزد، لازم است همه مسلمانان با بیداری کامل از دستورات خداوند و پیامبرش برای رسیدن به سعادت پیروی کنند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول