اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از هشت سال

باغ کوثر آبیک احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آبیک از احیای باغ کوثر این شهرستان پس از هشت سال خبر داد.

باغ کوثر آبیک احیا می‌شود

حسن نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: باغ کوثر از باغ‌های نمونه و مورد قبول شهرستان آبیک است که به دلیل وجود مشکلاتی از انتفاع خارج شده و چند سال قبل نیز به دلیل وجود آفات و بیماری‌های موجود در داخل خاک در این باغ زراعت صورت نگرفت.

وی افزود: پس از وقوع این مشکلات، شرکت باغ فردوس از شرکت‌های مستقیم وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران طرحی را برای احیای این باغ و ایجاد باغی نوین تهیه و به جهاد کشاورزی ارائه کرد.

این مسئول ادامه داد: پروژه باغ کوثر در دو فاز احیا می‌شود که فاز اول در زمینی به مساحت 450 هکتار باغ میوه و در فاز دوم باغ نهالستان در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک اضافه کرد: با توجه به تصویب اعتبار برای احیای باغ کوثر، نقشه این طرح برای تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده که البته سرمایه‌گذاری کلانی را می‌طلبد.

نصیری بیان کرد: ایجاد نهالستان سبب می‌شود که مردم با اطمینان بیشتری، نهالی سالم متناسب با شرایط اقلیمی، فیزیکی و شیمیایی این شهرستان تهیه کنند.

وی اذعان کرد: در این نهالستان نهال‌ها به روش مدرن، علمی و نوین کاشت می‌شود و گواهی سلامت و برچسب لازم از سوی جهاد کشاورزی نیز برای این نهالستان صادر می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون اصله نهال از نهالستان باغ کوثر برداشت شود.

نصیری مساحت باغ کوثر را 800 هکتار ذکر کرد و افزود: نهالستان باغ کوثر به عنوان نهالستان فوق مدرن نهال‌های مناسبی را برای استان قزوین و شهرستان آبیک تولید می‌کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول