اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 3.2 درصد بالاتر از میانگین کشور

اهدای خون مستمر در کرمان 52.5 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهدای خون مستمر در استان کرمان 52.5 درصد نسبت به میانگین کشوری 3.2 درصد بالاتر است.

اهدای خون مستمر در کرمان 52.5 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا مهدی‌زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی اهدا کنندگان خون اظهار داشت: روز جهانی اهدا کنندگان خون امسال مصادف با 25 خرداد ماه شده، نکوداشت انسان‌هایی که بدون هرگونه خودخواهی با اهدا خون خود موجب نجات جان افرادی می‌شوند که شاید آن افراد را نبینند.

وی افزود: امروزه در سراسر دنیا نیاز به خون و فرآورده‌های خونی رو به افزایش است به دلیل اینکه علم پزشکی در حال پیشرفت و جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی در حال افزایش هستند.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه انتقال خون در سراسر دنیا با چالش روبه‌رو است تا بتواند خون و فرآورده‌های خونی که مصرف آن در دنیا زیاد است را تامین کند، ابراز داشت: این چالش در کشور ما و استان کرمان هم وجود دارد به دلیل اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است و حوادث و سوانح در استان کرمان زیاد رخ می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: مصرف خون در استان کرمان روبه افزایش است به دلیل اینکه دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان کرمان هستیم که اعمال جراحی در حال تخصصی و فوق تخصصی شدن هستند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان یکی دیگر از عوامل افزایش خون و فرآورده‌های خونی در استان کرمان این است که مردم استان کرمان اعمال جراحی خود را در داخل استان انجام دهند و به خارج از کرمان برای درمان مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد: نزدیک به یک هزار و 200 نفر مبتلا به تالاسمی در استان کرمان داریم که از خون و فرآورده های آن استفاده می‌کنند.

مهدی‌زاده عنوان کرد:با همکاری و مساعدت شما اهدا کنندگان خون با توجه به اینکه نیاز خون در استان کرمان زیاد است، همیشه توانسته‌ایم این نیاز را در استان تامین کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را هر اهدا کننده یک قهرمان است با توجه به نزدیک بودن به برگزاری مسابقات المپیک لندن انتخاب کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شما اهدا کنندگان خون با اهدا یک واحد از خون خود جان سه بیمار را نجات می‌دهید.

وی گفت: در سال گذشته در کشور 2.5 میلیون نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشته‌ایم که از این تعداد بیش از یک میلیون و 980 هزار واحد خون در کشور تولید و به مصرف بیماران رسیده است.

مهدی‌زاده بیان داشت: اهدا خون به عنوان یک شاخص مهم در سازمان انتقال خون در سال گذشته 49.3 درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: در سطح استان کرمان 93 هزار نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشته‌ایم که از این تعداد 74 هزار واحد خون اخذ شده و نزدیک به 19 هزار نفر از این افراد به دلایل مختلف پزشکی معاف موقت یا دائم شده‌اند.

اینت مسئول ابراز داشت: اهدا خون مستمر در استان کرمان 52.5 درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری 3.2 درصد بالاتر است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان متذکر شد: از مجموع 15 هزار نفر اهدا کننده مستمر در سطح استان کرمان از 400 نفر آن‌ها در سطح استان تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از تعدادی از اهدا کنندگان خون تقدیر به عمل آمد، همچنین در این مراسم از شیما صفرزاده و محبوبه سعیدی خبرنگاران خبرگزاری فارس در کرمان که در زمینه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ‌ اهدا خون همکاری داشته‌اند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول