اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای آموزش انتقال خون آذربایجان‌شرقی:

تنها 4 درصد از اهداکنندگان خون در آذربایجان‌شرقی زنان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایگاه منطقه‌ای آموزش انتقال خون آذربایجان‌شرقی از اختصاص تنها چهار درصد آمار اهداکنندگان خون در آذربایجان‌شرقی به جنس مونث خبر داد.

تنها 4 درصد از اهداکنندگان خون در آذربایجان‌شرقی زنان هستند

محمدرضا خلیلی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز اظهار کرد: این درصد جزو ارقام پایین کشوری محسوب می‌شود که باید نسبت به فرهنگ‌سازی، آگاهی و تشویق بانوان برای اهدا خون تمام نهادها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای آموزش انتقال خون آذربایجان‌شرقی افزود: آگاهی تمام اقشار جامعه به‌ویژه بانوان از مزایای اهدای خون نه تنها سلامت جسمی افراد جامعه بلکه نیازهای پزشکی را نیز تضمین خواهد کرد.

وی، بیشترین رده سنی اهداکنندگان خون را 25 تا 35 سال اعلام کرد و گفت: این استقبال جوانان مزیت‌های بسیاری را از نظر پزشکی دارد و اهدای این گروه سنی به لحاظ دلایل علمی جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

خلیلی در ادامه پزشکان را از نظر شغلی جزو رکورداران اهداکنندگان خون در استان دانست و تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 150 پزشک از اهداکنندگان مستمر خون سازمان انتقال خون استان هستند و دانشجویان، کسبه و بازاریان نیز جزو مشتریان دائمی انتقال خون بوده و بیشترین استقبال را از این عمل اجتماعی دارند.

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای آموزش انتقال خون آذربایجان‌شرقی درباره روزهای پیک کاری مجموعه تحت مدیریتش گفت: اهداکنندگان خون در فصل بهار به این اقدام راغب‌تر هستند و روزهای عاشورا، تاسوعا و اربعین به‌دلیل اعتقادات مذهبی جزو روزهایی است که سازمان انتقال خون با بیشترین مراجعه‌کننده و اهداکننده مواجه است.

وی از طرح مکانیزم و روشی برای داشتن خون مورد نیاز در تمام روزهای سال خبر داد و افزود: طرح نوبت‌دهی در روزهایی که مراجعه‌کننده به انتقال خون زیاد است در برنامه کاری قرار گرفته تا هم از هدررفت خون جلوگیری شود و هم برای تمام گروه‌های خونی و در تمام روزها خون در اختیار باشد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول