اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در سازمان انتقال خون اصفهان صورت گرفت

اهدای خون هم‌زمان شش برادر در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر آموزش و جذب اهدا کنندگان خون سازمان انتقال خون اصفهان گفت: به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون برادران سلطانی برای نخستین بار در استان اصفهان به طور هم‌زمان به سازمان انتقال خون اصفهان مراجعه و خون خود را اهدا کردند.

اهدای خون هم‌زمان شش برادر در اصفهان

زهره مسائلی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با روز جهانی اهدا کنندگان خون اظهار کرد: 14 ژوئن هم‌زمان با تولد کارل‌لند اشتاینر (کاشف گروه‌های خونی) اتریشی، که در سال 1900 میلادی موفق به کشف گروه‌های خونی و کسب جایزه نوبل شد به عنوان روز جهانی اهدا کنندگان خون نام‌گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: از سال 2004 میلادی تعدادی از سازمان‌های جهانی (صلیب سرخ، سازمان جهانی اهدا کنندگان خون) این روز را به عنوان روز جهانی اهدا کنندگان خون معرفی کردند.

رئیس دفتر آموزش و جذب اهدا کنندگان خون سازمان انتقال خون اصفهان گفت: از سال 2004 میلادی تاکنون همه ساله در اصفهان هم‌زمان با این روز، جشنی برگزار و از اهدا کنندگان خون تقدیر و تشکر می‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جشن خاطرنشان کرد: این جشن با هدف تقدیر و تشکر از اهدا کنندگان خون و فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای خون برگزار می‌‌شود.

مسائلی تصریح کرد: در این جشن که 25 خردادماه در تالار فرشچیان برگزار می‌شود از تعدادی از بیماران هموفیلی و تالاسمی، اهدا کنندگان خون مرتبه نخست و اهدا کنندگان مستمر خون که مصادف با روز تولدشان است، دعوت می‌گردد.

وی در پایان گفت: به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون، برادران سلطانی (شش برادر) در یک اقدام خداپسندانه و انسان‌دوستانه برای نخستین بار در استان اصفهان به طور هم‌زمان به سازمان انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کردند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول