اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 50 درصدی اهداکنندگان مستمر خون در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون چهارمحال و بختیاری از رشد 50 درصدی اهداکنندگان مستمر خون در این استان خبر داد.

رشد 50 درصدی اهداکنندگان مستمر خون در چهارمحال و بختیاری

امان‌الله منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 31 هزار و 284 نفر در این استان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در این امر خداپسندانه شرکت کردند.

وی بیشترین فراوانی گروه خونی را O+ اعلام کرد و افزود: از خون‌های تولیدی و اخذ شده در سازمان انتقال خون فرآورده‌های خونی تهیه می‌شود که هر اهداکننده می‌تواند جان چهار بیمار را نجات دهد.

منصوری با بیان اینکه آمار خون‌گیری در استان با توجه به جمعیت اهداکننده رشد خوبی داشته است، گفت: لازمه تأمین خون بیماران مستلزم همکاری همه جانبه مردم است.

مدیر پایگاه انتقال خون چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اهدای خون، اهدای زندگی است و این امر یک فریضه الهی و امر به معروف است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان رشد اهداکنندگان مستمر انتقال خون به 50 درصد رسیده است.

وی با اشاره به آمار اهداکنندگان خون از ابتدای سال‌جاری تاکنون، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 5 هزار و 563 واحد خون در این استان اهدا شده است.

منصوری با اشاره به عملکرد این پایگاه در سال گذشته، افزود: در سال گذشته 24 هزار و 226 واحد خون در این استان جمع‌آوری شده است که از این میزان خون اهدایی 22 هزار و 688 واحد پلاسما، هزار و 390 واحد کرایو و 9 هزار و 131 واحد پلاکت تولید شده است.

وی با اشاره به وضعیت تأهل اهداکنندگان خود در این استان، گفت: 74 درصد از اهداکنندگان خون در استان متأهل و 26 درصد دیگر نیز افراد مجرد هستند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول