اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان خبر داد

مورگل در انتظار کوهنوردان اصفهانی است

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: تا ساعاتی دیگر 17 نفر از کوهنوردان اصفهانی به سرپرستی رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان عازم قله مورگل می‌شوند.

مورگل در انتظار کوهنوردان اصفهانی است

مصطفی عباسی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: صعود به قله مورگل از امروز آغاز و تا فردا شب ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: صعود به قله مورگل بسیار فنی است و نیاز به صرف انرژی فراوانی دارد.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: بازدید از آبشار بی‌بی سیلان نیز با حضور 45 نفر از علاقه‌مندان ورزشی و به صورت خانوادگی در روز جمعه (26 خرداد‌ماه) از طرف این هیئت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: زمان حرکت گروه کوهنوردی استان اصفهان به طرف آبشار بی‌بی سیلان در ساعت 6.30 بامداد روز جمعه از دروازه شیراز آغاز و ساعت هشت شب به پایان می‌رسد.

عباسی افزود: از دیگر برنامه‌های هیئت کوهنوردی استان اصفهان که از روز گذشته آغاز شده و تا فردا نیز ادامه دارد پیمایش خط‌الرأس ناظر بزرگ در البرز مرکزی با ارتفاع 4 هزار و 350 متر است.

وی گفت: صعود به خط‌الرأس ناظر بزرگ از شکر لقاس آغاز و به قله کهول به ارتفاع 4 هزار و 100 متر و نمارستاق منتهی می‌شود.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: از دیگر اهداف این هیئت برگزاری بازدید یک روزه گردشگری و کوه‌گشت ویژه خبرنگاران اصفهانی در آینده‌ای نه چندان دور است که به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: چهار نفر از کوهنوردان اصفهانی به نام‌های ایلیا قیاس‌الدین، میلاد فرقانی، عارف خلجی و امیرحسین توانگر به همراهی مربی هیئت (امیراسماعیل نجفی) خود را برای شرکت در رقابت‌های سنگ‌نوردی انتخابی تیم ملی در رشته سرعت و سختی که از تاریخ 28 تا 31 خرداد‌ماه در پلور برگزار می‌شود، آماده کرده‌اند.

عباسی تصریح کرد: علاقه‌مندان کوهنوردی در دوشنبه هر هفته، در کوه صفّه می‌توانند ساعت چهار (ویژه آقایان) و 4.30 (ویژه بانوان) توسط مربی هیئت کوهنوردی استان اصفهان با اصول ابتدایی کوهنوردی آشنا شوند.

وی گفت: در چند وقت گذشته صعود به قله شیرکوه یزد ویژه اعضای شهرداری مرکزی اصفهان به ارتفاع 4 هزار و 50 متر توسط هیئت کوهنوردی استان اصفهان انجام شد.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان بیان داشت: پیش‌نیاز دوره سنگ‌نوردی، برف و مربیگری دوره کوه‌پیمایی است.

وی تاکید کرد: هیئت کوهنوردی استان اصفهان در هفته آینده صعود به قله کلار با ارتفاع 3 هزار و 629 متر و بازدید از تالاب زیبای گندمان را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول