اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بازرسی و قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت:

کالاهای خارجی و داخلی شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بازرسی و قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی و مقابله با قاچاق کالا، «طرح شبنم» در استان‌ها اجرایی شده است.

کالاهای خارجی و داخلی شناسنامه‌دار می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، داریوش قاسمی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش آموزشی و تخصصی «طرح شبنم» جنوب کشور در شیراز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای کنترل ورود کالاهای غیرمجاز، تمام واردکنندگان ملزم به نصب بارکد بر روی کالاها هستند و با اجرای این طرح فضای رقابتی در کشور افزایش می‌یابد.

قاسمی خاطرنشان کرد: نصب کد رهگیری برای مشخص‌کردن یکتایی کالا که هزینه‌ای را نیز در بر ندارد، الزامی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این همایش نیز طی سخنانی تصریح کرد: تنظیم بازار، توسعه تجارت خارجی و تولید محصول ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه سرمایه‌گذاری از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای «طرح شبنم» در این استان است.

غفار صفری بیان داشت: نخستین همایش آموزشی تخصصی «طرح شبنم» جنوب کشور تجربه موفقی در اصلاح شبکه توزیع و صدور و ورود کالاهای داخلی و خارجی است.

در ادامه دبیر کمیسیون مبارزه با کالاهای قاچاق فارس در این همایش نیز طی سخنانی ابراز داشت: اجرای «طرح شبنم» جزو آرزوهای تمام مسئولان و در راستای شعار سال جهاد اقتصادی، طرح اصلاح الگوی مصرف و تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، است.

علیرضا زارع‌پور اضافه کرد: نقش عدالت اقتصادی، مقدم بر عدالت اجتماعی است و در این راستا باید بومی‌سازی مدل توسعه در تمام زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق و وارداتی خطر جدی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده است، گفت: ترویج کالای قاچاق، با اهداف سیاسی و اقتصادی از سوی دشمن طراحی شده و برای مقابله با این پدیده، تمام دستگاه‌های اجرایی باید حضور جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول