اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین:

مردم هنگام خرید خودرو شماره شاسی آن‌ را بررسی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: مردم هنگام خرید خودرو با دقت شماره شاسی آن‌ را حتما بررسی کنند.

مردم هنگام خرید خودرو شماره شاسی آن‌ را بررسی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سلمان امیری عصر امروز در همایش آسیب‌‌شناسی شغلی با موضوع روش‌های جعل و کلاه‌برداری و همچنین آسیب‌شناسی شبکه‌های ماهواره‌ای که در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بانک ملت استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری جرایم از درمان تأثیرگذارتر است و هزینه کم‌تری دارد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال انسان را برای انجام کارهای خیر خلق کرده، اما گاهی برخی از انسان‌ها از محدوده اخلاقی خارج می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین خطاب به کارکنان شعبات بانک ملت استان قزوین ابراز کرد: با همکاران خود ارتباط کاری داشته باشید زیرا ارتباط خارج از چارچوب کاری سبب بروز مشکلات فراوانی می‌شود.

این مقام مسئول خطاب به مجرمان استان قزوین تأکید کرد: مجرمانی که با ارتکاب جرم سعی می‌کنند کاری را به نفع خود انجام داده، بدانند هیچ چیز‌ عایدشان نخواهد شد و دستشان خالی می‌ماند.

امیری ادامه داد: در حال حاضر پیگیر 28 نوع جرم در پلیس آگاهی استان قزوین هستیم اما جعل و کلاه‌برداری از جرایم خاص و یک موضوع تخصصی است.

وی عنوان کرد: اکثر کلاه‌برداری‌ و جعل‌ها توسط افراد تحصیل‌کرده که از هوش و روابط عمومی بالایی برخوردار هستند، انجام می‌گیرد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: صحنه جرم در جعل و کلاهبرداری قابل تغییر و دستکاری و در کنترل کلاهبردار است، اما در جرم‌های دیگر این امکان وجود ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین بیان کرد: معمولا جرم کلاه‌برداری و جعل برای بدست آوردن مطالبه‌ای صورت می‌گیرد.

وی زیرورو کردن را از معانی لغوی و تراشیدن، خراشیدن، ساخت مهر یا امضای اشخاص حقیقی یا حقوقی، محو یا سیاه کردن و ... را از معانی حقوقی جعل برشمرد.

این مسئول تصریح کرد: جلوه دادن هر چیز واقعی به غیر واقعی جعل و کلاه‌برداری محسوب می‌شود.

امیری جعل در هویت اشخاص را از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی بانک‌ها عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد با هویت‌های جعلی در بانک‌ها حساب باز می‌کنند و کارکنان بانک‌ها باید هوشیارتر باشند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین یادآور شد: تغییر عکس شناسنامه، جعل مندرجات شناسنامه و شماره شناسنامه، استفاده از شناسنامه اشخاص دیگر از روش‌های جعل هویت است که شکل‌گیری سامانه آنلاین اداره ثبت و احوال در کنترل این جرایم بسیار مهم است.

وی جعل در ضمانت‌نامه‌ها، گواهی حقوقی ادارات مختلف، جعل امضا و مهر را از دیگر روش‌ها برای جعل و کلاهبرداری دانست و گفت: با این روش‌ها افراد زیادی توانسته‌اند تسهیلات بانکی دریافت کرده و کارکنان باید به این موضوع حساس باشند.

این مسئول بیان کرد: با تشکیل اداره مبارزه با جرایم اقتصادی که چندی پیش صورت گرفت، از جرایم اقتصادی استان قزوین جلوگیری و با کسانی که می‌خواهند از سرعت پیشرفت اقتصادی این استان جلوگیری کنند برخورد محکم و قانونی خواهد شد.

این مسئول تأکید کرد: بانک‌ها مراقب افرادی باشند که با ثبت شرکت‌های جعلی می‌خواهند از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد کلاه‌برداران با سرقت چک و جعل آن سعی در کلاه‌برداری داشته‌اند و کارکنان بانک مراقب باشند سرعت بالا در پاس کردن چک‌ها آن‌ها را به اشتباه نیاندازد.

امیری جاعلان گذشته را حرفه‌ای دانست و اضافه کرد: امکانات در گذشته کم بود و با امکانات کم آنها جعل سند می‌کردند اما در حال حاضر با وجود امکانات رایانه‌ای هر کلاهبرداری به سادگی می‌تواند جعل سند کند و هوشیاری امروز باید بیشتر از گذشته باشد.

وی خطاب به مردم گفت در هنگام خرید و فروش ملک حتما توجه کنند و در هنگام خرید خودرو شاسی آنرا بررسی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین ادامه داد: عده‌ای از مردم در بانک‌ها به علت شلوغی باجه‌ها چک خود را با پول یک مشتری دیگر جابجا می‌کنند که اینکار اشتباه است، چرا که امکان دارد آن شخص کلاهبردار باشد و در صدد جعل و تغییر مبلغ چک و کلاهبرداری از بانک برآید.

وی خطاب به مردم از آن‌ها در خواست کرد در هنگام استفاده از موبایل کاملا دقت کنند و به هر پیامی که برایشان ارسال می‌شود پاسخ ندهند و از جوانان خواست تنها با افرادی که ارزش‌های دینی را رعایت می‌کنند ارتباط دوستی برقرار کنند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول