اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

کشاورزان نمونه بهاری تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 19 نفر از کشاورزان نمونه شهرستان بهار و هشت نفر از کشاورزان نمونه استانی تجلیل شدند.

کشاورزان نمونه بهاری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، عصر امروز 19 نفر از کشاورزان نمونه شهرستانی و هشت نفر از کشاورزان نمونه استانی تجلیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهار در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی بهار اظهار داشت: 7.2 درصد از جمعیت استان مربوط به شهرستان بهار است و بیش از 15 درصد از محصولات کشاورزی استان در شهرستان بهار تولید می‌شود.

حبیب‌الله مظاهری اضافه کرد: 183 واحد صنعتی دام و طیور، 33 واحد صنایع غذایی، 9 مرکز جمع‌آوری شیر و پنج سردخانه و 378 دستگاه کمباین در شهرستان بهار وجود دارد.

وی تصریح کرد: کل تولیدات دامی، زراعی و باغی 766 هزار تن است که ارزش ریالی آن 274 میلیارد تومان است و 14 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بهار ادامه داد: در بخش تولید مرغ گوشتی، جوجه‌کشی، سیب‌زمینی، آلو، انگور و قارچ خوراکی رتبه نخست استان را دارا هستیم و در تولید بادام رتبه دوم و تولید سیر رتبه سوم و گردو رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی ابراز داشت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها 4.5 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به تولیدکنندگان پرداخت شده است.

امام جمعه بهار نیز گفت: کشاورزی کار انبیاء الهی است و عظمت این کار بر احدی پوشیده نیست و کشاورزی در اسلام نوعی عبادت است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اضافه کرد: کشاورزان بهاری باید از کشاورزی سنتی خارج و به دنبال کشاورزی نوین باشند.

وی اظهار داشت: شهرستان از کشت تک محصولی (سیب زمینی) رنج می‌برد که کشاورزان باید کشت‌های جایگزین را در نظر گیرند و به دنبال محصولاتی پیش روند که بازارپسندی داشته باشد و سوددهی بهتری برای کشاورزان به همراه داشته باشد.

 امام جمعه بهار افزود: باید محصولاتی در شهرستان تولید شود که آب کمی مصرف کند تا در آینده دچار بحران آب نشویم.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید همواره خدا را در نظر بگیرند و با رعایت تقوا زکات محصولات را ادا کنند تا نعمات و برکات افزایش یابد.

 فرماندار بهار گفت: در هفته جهاد کشاورزی 17 پروژه با 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در سطح شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برای 45 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

نصرت‌الله گلکارزاده اضافه کرد: باید به بخش کشاورزی توجه کنیم تا به توسعه پایدار برسیم و با امنیت غذایی می توان به رشد و پیشرفت رسید.

وی تأکید کرد: امسال دولت توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی کرده و تا پایان برنامه پنجم توسعه ارتقای راندمان آبیاری، گسترش مبارزه با آفات، واگذاری بخشی از امور کشاورزی به بخش خصوصی، نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی، ترویج کودهای آلی و زیستی، صدور اسناد کشاورزی، پوشش بیمه‌ای تولیدات کشاورزی و حمایت هدفمند از صنایع تبدیلی در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول