اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌رضوی:

برنامه‌ای برای تغییر نرخ بلیت ناوگان اتوبوس‌رانی نداریم

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل پایانه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌ای برای تغییر نرخ بلیت در ناوگان حمل و نقل استان نداریم.

برنامه‌ای برای تغییر نرخ بلیت ناوگان اتوبوس‌رانی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر شهامت ظهر امروز در کنفرانس خبری اظهار داشت: با وجود مجوز قانونی برای افزایش 15 درصدی بلیت اتوبوس، برنامه‌ای برای تغییر یا افزایش نرخ بلیت نداریم.

وی به مناسبت آغاز طرح تابستانه پایانه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: با اشاره به آغاز طرح تابستانه این سازمان افزود: در نظر داریم 80 درصد از مراحل فروش و خرید بلیت را به خارج از پایانه هدایت کنیم.

شهامت با اشاره به اینکه وضعیت ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در بخش کالا و ترانزیت نسبت به گذشته رشد 15 درصدی داشته است، اظهار داشت: ارتقای امنیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های طرح تابستانه این سازمان است.

معاون حمل و نقل پایانه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: سهم خودروهای درگیر منجر به فوت در تصادفات جاده‌ای 4.3 درصد و سهم تصادفات خودروهای درگیر در بخش کالا 25.9 درصد است.

شهامت با تاکید بر اینکه سفر برنامه‌ریزی شده مجموع آسیب‌ها را در کل کاهش خواهد داد، افزود: از مجموع 122 شرکت حمل و نقل در استان خراسان‌رضوی، 32 شرکت رتبه‌بندی شده‌اند به طوری که در 6 ماه ابتدای سال جاری رتبه همه این شرکت‌ها 5 و پس از آن براساس احراز شرایط به ترتیب ارتقا می‌یابد. 

شهامت افزود: در بخش حمل و نقل روستایی با بیش از 150 مسیر، 400 روستا تحت پوشش قرار گرفت و 35 دفتر فروش بلیت در روستاها فعال شده است.

وی ادامه داد: میانگین سفر انجام شده به استان روزانه 4 هزار و 500 سرویس است که بیش از 70 هزار نفر جابه‌جا می‌شود، این میزان در زمان اوج مسافرت و ایام تعطیل تا 130 هزار نفر متغیر است.

معاون حمل و نقل پایانه‌های استان خراسان‌رضوی افزود: در ایام نوروز 104 هزار بلیت  فروخته شده که از این میزان 44 هزار بلیت از طریق فروش اینترنتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان ورود زائران و مسافران خارجی اتباع عرب هستند، ادامه داد: ماهانه بیش از 5 هزار و 500 نفر از اتباع خارجی از طریق این سامانه به مشهد مسافرت کرده‌اند، هم‌چنین چهار شرکت بین‌المللی از کشورهای آذربایجان، افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در استان خراسان‌رضوی فعال هستند.

وی در ادامه شرح خدمات طرح تابستانه پایانه‌های استان خراسان‌رضوی افزود: 125 دفتر خدماتی در سطح شهر مشهد، منطقه ثامن فعال می‌شود، هم‌چنین کیوسک‌های هوشمند فروش بلیت در دانشگاه‌ها، سربازخانه‌ها و مکان‌های عمومی به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول