اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج:

سامانه بلیت الکترونیک راه‌اندازی می‌شود/ضرورت حذف کامل پول فیزیکی از چرخه ناوگان اتوبوسرانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند بلیت الکترونیک در کرج گفت: این سامانه با در نظر گرفتن تجهیزات و امکانات روز در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

سامانه بلیت الکترونیک راه‌اندازی می‌شود/ضرورت حذف کامل پول فیزیکی از چرخه ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از سازمان اتوبوسرانی کرج، مهرداد کیانی با اشاره به اجرای این طرح در تهران و برخی کلانشهرهای کشور بیان کرد: سامانه هوشمند بلیت الکترونیک در کرج مبتنی بر کار کارشناسی و بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین متد روز دنیا طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی بلیت الکترونیک را یکی ‌از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزارهای الکترونیکی برای تحقق شهر الکترونیکی دانست و گفت: ایجاد و زمینه‌سازی فرهنگی استفاده عمومی از کارت‌های هوشمند در ارائه خدمات شهری و سرویس‌های الکترونیکی نقش مهمی دارد.

کیانی با بیان این که، شهرداری در ایجاد و توسعه شهر الکترونیک در کرج پیشگام دیگر کلانشهرها است، افزود: راه‌اندازی سامانه بلیت الکترونیک ابزارهای لازم برای تحقق این مهم را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: سامانه این سیستم از بارزترین سامانه‌های الکترونیکی و شامل کارت بلیت الکترونیک، سامانه جی‌پی‌اس، صفحه نمایش اطلاعات مربوط به ایستگاه‌ها، دستگاه کنترل‌کننده مرکزی، دوربین مدار بسته برای کنترل راننده و مسافران نمونه‌ای از امکانات این سامانه است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه هزینه هر قطعه کارت بلیت الکترونیک برای سازمان را 4 هزار تومان ذکر و عنوان کرد: این در حالی است که کارت‌های سامانه هوشمند با هزینه کمتر از هزار تومان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

* ضرورت حذف کامل پول فیزیکی از چرخه ناوگان اتوبوسرانی

کیانی در ادامه با تاکید بر حذف کامل گردش پول به صورت فیزیکی و دستی، بیان کرد: این موضوع از علت‌های مهم شکست طرح راه‌اندازی سامانه بلیت الکترونیک در برخی از شهرها است.

وی تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه به منظور پیشگیری از شکست طرح هوشمندسازی پرداخت کرایه اتوبوس توسط سامانه الکترونیک به جد در حال پیگیری برای حذف کامل پرداخت دستی و فیزیکی پول هم‌زمان با راه‌اندازی سامانه هوشمند بلیت الکترونیک است.

این مسئول، زمان‌بر بودن به ویژه غیر بهداشتی بودن دریافت پول به صورت دستی را یادآور شد و گفت: راه‌اندازی این سامانه نقش بسزایی در رفع این مهم ایفا می‌کند.

کیانی نظارت بر عملکرد رانندگان در میزان درآمد اتوبوس‌ها و رفت ‌و آمد مسافران را از دیگر اهداف اصلی راه‌اندازی این سیستم ذکر کرد و افزود: راه‌اندازی این سیستم امکان خرید یک کارت و استفاده آن در مدت زمان طولانی را فراهم می‌کند.

وی دسترسی به اطلاعات دقیق و هم‌زمان از وضعیت استقرار و سرویس‌دهی ناوگان موجود، تعداد مسافران جابه‌جا شده، سرعت اتوبوس‌ها، بررسی تخلفات و مهم‌تر از همه کاهش زمان سفر از دیگر مزایای راه‌اندازی سامانه هوشمند بلیت الکترونیک عنوان کرد

 

* شهر کرج اولین شهری که به ایستگاه اتوبوس مکانیزه مجهز شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه در ادامه با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه در سطح شهر کرج اظهار کرد: این اقدام سازمان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

کیانی از ایجاد و نصب 30 ایستگاه مکانیزه اتوبوس در سطح شهر خبر داد و افزود: شهر کرج نخستین شهر کشور است که به ایستگاه مکانیزه اتوبوس مجهز شده است.

وی هزینه هر یک از این ایستگاه‌ها را بین 20 تا 30 میلیون تومان ذکر و عنوان کرد: براساس قرارداد تعداد این ایستگاه‌ها باید به 100 ایستگاه افزایش یابد.

کیانی اظهار امیدواری کرد: مابقی ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه کرج تا پایان امسال نصب و راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های مکانیزه مجهز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تلویزیون و تهویه هوا هستند.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول