اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی آبادان خبر داد

راه‌اندازی سیستم اتوبلیت در اتوبوس‌رانی آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اتوبوس‌رانی آبادان از راه‌اندازی سیستم اتوبلیت در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی سیستم اتوبلیت در اتوبوس‌رانی آبادان

محمدرضا عساکره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال مانند سال گذشته برای مسافران نوروزی تعداد چهار دستگاه اتوبوس گردشگری از ساعات اولیه روز تا پایان شب در نظر گرفته‌ایم که در اختیار مهمانان نوروزی است تا بتوانند برای بازدید از اماکن مذهبی، تفریحی و دیدنی آبادان از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها برای تسهیل عبور و مرور و خدمت‌رسانی به مهمانان در نظر گرفته شده‌اند تصریح کرد: اتوبوس‌های گردشگری در کمپ‌های ویژه‌ای که شهرداری آبادان برای آنها تعیین کرده مستقر خواهند شد و استفاده از آنها کاملاً رایگان خواهد بود.

رئیس سازمان اتوبوسرانی آبادان هم‌چنین در خصوص افزایش برنامه ناوگان اتوبوس‌رانی آبادان در ایام نوروز گفت: در تعطیلات نوروزی هیچ‌ یک از خطوط اتوبوس‌رانی آبادان تعطیل نخواهد بود و طبق برنامه کنونی به کار خود ادامه می‌دهند.

عساکره افزود: برای تسهیل در عبور و مرور و همین‌طور کم کردن ساعات انتظار مسافران با توجه به مسدود بودن راه به علت احداث پل روگذر امام رضا(ع) با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مسیر جدیدی برای عبور اتوبوس‌ها تعیین کرده‌ایم که از بلوار مرحوم دهداری می‌گذرد.

وی در ادامه به راه‌اندازی سیستم اتوبلیت شهرستان آبادان اشاره و تصریح کرد: این سیستم با مشخص شدن شرکت مجری طرح از دو ماه آینده به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان آبادانی نیازی به پرداخت هزینه اتوبوس به صورت بلیت و یا ریالی نخواهند داشت.

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی آبادان در توضیح مزایای اتوبلیت اظهار داشت: به واسطه حذف پول کاغذی و بلیت از سیستم پرداخت کرایه اتوبوس‌های شهری، با ارائه کارت‌های هوشمند به مسافران آنها می‌توانند با شارژ کردن این کارت‌ها به هر میزان که مایل هستند در هنگام سوار شدن به اتوبوس کرایه مسیر را طبق تعرفه مشخص شده پرداخت کنند.

عساکره ادامه داد: روش پرداخت از طریق اتوبلیت به این صورت خواهد بود که کنسول‌هایی در مقابل هر دو درب ورودی اتوبوس نصب شده و مسافران هنگام سوار شدن کارت خود را در این کنسول کشیده و تعرفه تعیین شده از حساب کارت آنها کسر خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه این سیستم نسبت به نمونه مشابه آن در مرکز استان برتری‌هایی دارد، گفت: با اجرای طرح اتوبلیت در شهرستان آبادان شاهد تسریع در زمان انتقال مسافر درون شهری و کاهش زمان انتظار مسافران خواهیم بود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول