اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

یک میلیون و 270 هزار سند در اردبیل آرشیو شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از آرشیو قطعی یک میلیون و 270 هزار و 322 سند در استان اردبیل در قالب طرح آرشیو الکترونیکی خبر داد.

یک میلیون و 270 هزار سند در اردبیل آرشیو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی ظهر امروز در نشست فصلی با خبرنگاران استان اردبیل اظهار داشت: در اجرای طرح آرشیو الکترونیکی که در سطح خاورمیانه و کشورهای منطقه یک توفیق بزرگ و خدمت ماندگار است در مجموع در استان اردبیل 3 میلیون و 270 هزار سند جمع‌آوری شده که به تدریج این اسناد در قالب آرشیو الکترونیکی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی کل اسناد مربوط به ولادت اسکن شده را یک میلیون و 671 هزار و 142 سند اعلام کرد و افزود: 483 هزار و 218 سند نیز تاکنون به عنوان اسناد فوت اسکن شده‌اند.

این مسئول کل اسناد ولادت و وفات را که در این استان تاکنون اسکن شده را 2 میلیون و 153 هزار و 360 مورد اعلام کرد و گفت: این کار به سرعت در حال تکمیل شدن و آرشیو قطعی است.

* 68 میلیون سند در کشور آرشیو شده است

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان داشت: در کل کشور نیز به عنوان یک حرکت تاثیرگذار و موفقیت‌آمیز تاکنون 68 میلیون سند آرشیو شده که 48 میلیون سند آن در پایگاه جمعیتی کشور در حال بهره‌برداری است و متقاضیان شناسنامه جدید می‌توانند از طریق این سامانه از هر کجای کشور درخواست صدور شناسنامه کنند.

وی بیان داشت: با اجرایی شدن این طرح که از سال گذشته به صورت آزمایشی در شهرستان نیر آغاز شد به تدریج در سایر نقاط کشور نیز در حال توسعه و تعمیق است.

این مسئول با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی ارجاع بایگانی موجود ثبت احوال به شکل مکانیزه و الکترونیکی است، ادامه داد: در حال حاضر به جز اردبیل در کلیه شهرستان‌ها طرح آرشیو الکترونیکی به اتمام رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل عنوان کرد: در مرکز استان نیز بیش از دو ماه است کار آرشیو الکترونیکی را آغاز کردیم که پروژه با 25 درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی از مقام عالی استان اردبیل خواست با تزریق بودجه مصوب سفر سوم هیئت دولت به ثبت احوال استان اردبیل بستر تکمیل طرح آرشیو الکترونیکی را فراهم کرده و در کل استان اردبیل این طرح به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: در این اسناد در یک کاغذ پشت و رو اطلاعات مربوط به ولادت و همچنین وقایع چهارگانه و اطلاعات همسر و فرزندان ثبت می‌شود و برای جلوگیری از برخی اشکالات و اشتباهات در قرائت خط تحریری شناسنامه‌های گذشته، یکی از نیروهای بازنشسته با تجربه خود را در این طرح به کار گرفتیم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

امینی یکی از موانع اجرای این طرح را سرعت پایین انتقال برخی از اطلاعات از طریق سیستم الکترونیکی اعلام کرد و اذعان داشت: با همکاری مخابرات استان در تلاش برای توسعه فیبر نوری و ارسال اطلاعات در کوتاه‌ترین فاصله زمانی به پایگاه کشوری هستیم که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول