اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 7 سال

2 طایفه در قلعه‌گنج به صلح رسیدند

خبرگزاری فارس: دو طایفه بزرگ در شهرستان قلعه‌گنج پس از گذشت هفت سال درگیری و نزاع، به صلح و صمیمیت دعوت شده و به سازش روی آوردند.

2 طایفه در قلعه‌گنج به صلح رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان دو طایفه جلالی و جعفری در سایه الطاف قرآن کریم به صلح و صمیمیت دعوت شده و پس از گذشت هفت سال به سازش روی آوردند.

فرماندار قلعه‌گنج در جمع بزرگان این دو طایفه و سران طوایف دیگر اظهار داشت: طی سال گذشته تاکنون این چهارمین همایش اخوت و برادری است که در شهرستان قلعه‌گنج برگزار می‌شود و طرفین با رجوع به وجدان و عقل خود با صلح و سازش در کنار هم زندگی می‌کنند.

حسن مرادی تصریح کرد: طی هفت سال گذشته اتفاق‌های نابهنجاری در منطقه چاه‌رضا صورت گرفته که تمام آنها از مسائل بسیار ریز و جزئی آغاز شده است.

وی افزود: امروز باید برای هر کدام از این‌ها، جلسه‌های متعدد برگزار شود تا با برنامه‌ریزی بتوانیم، آنها را ختم به خیر کنیم که این به دور از اندیشه سالم است.

مرادی عنوان کرد: از اوایل سال 91 تاکنون هیچ مورد امنیتی در سطح شهرستان گزارش نشده است و به فضل الهی اثرگذاری این صلح‌ها میان طوایف مشهود است.

وی ابراز داشت: گذشت و عفو علاوه بر اینکه موجب عزت و احترام میان طوایف می‌شود، مروت و همدلی را در میان خانواده‌ها و مردم گسترش می‌دهد که این امر نیز رشد و شکوفایی منطقه را در پی دارد.

ایوب فلاحی بخشدار چاه داد‌خدا نیز در این جمع اظهار داشت: اختلافات جزئی که میان دو طایفه جعفری و جلالی در گذشته رخ داده، موجب شده بود تا این دو طایفه دچار محدودیت شوند، اما امروز به حمد الهی با این صلح و سازش رونقی دیگر به منطقه چاه‌داد خدا روانه می‌شود.

به گزارش فارس، این دو طایفه از هفت سال پیش دچار اختلاف، نزاع و درگیری شده بودند که سرانجام با میانجی‌گری سران طوایف به صلح و صفا مبدل رسیدند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول