اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 خرداد ماه

دارالمؤمنین سرای 3 لاله گمنام می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان گفت: همزمان با 27 خرداد ماه سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) سه تن از شهدای گمنام در این شهرستان به خاک سپرده می‌شوند.

دارالمؤمنین سرای 3 لاله گمنام می‌شود

محمد رضوان‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: سه تن از 96 شهید گمنامی که از سمت خرمشهر برای وداع با پیر و مراد خود  به طرف مرقد مطهر روانه شدند و مورد استقبال هموطنان شهرهای مسیر قرار گرفتند در دو نقطه از شهرستان کاشان به خاک سپرده می‌شوند.

وی افزود: مکانی برای خاکسپاری دو تن از این شهدا در شهر قمصر از توابع شهرستان کاشان جانمایی شده که در صورت تائید سردار باقرزاده توسط ستادی به مسئولیت بخشداری قمصر طی مراسمی شهدا در این مکان و یک شهید دیگر هم در مجتمع شهید احمد روشن به خاک سپرده می‌شود.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان از شهدا به‌عنوان چراغ و مصادیق  هدایت نام برد و تصریح کرد: با توجه به توریستی بودن شهر قمصر و حضور هزاران گردشگر در ایام نوروز، گلابگیری و تابستان در این منطقه، حضور شهدای گمنام در کاهش فساد و منکرات بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به وجود 13 مزار شهدای گمنام در کاشان، این شهرستان را از این نظر از شهرستان‌های پیشتاز کشور دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون مناطق و مراکز مختلف شهرستان کاشان میزبان 35 شهید گمنام بوده و با به خاکسپاری این سه شهید آمار شهدای گمنام شهرستان به 38 نفر افزایش می‌یابد.

رضوان‌نژاد همگان را مدیون شهدا خواند و توصیه کرد: همان‌گونه که تاکنون مردم شهیدپرور شهرستان کاشان وفاداری خود را نسبت به شهدا به اثبات رساندند باید در مراسم خاکسپاری این سه لاله پرپر نیز با استقبال و حضوری شایسته دین خود را نسبت به آنها ادا کنند. 

به گفته وی شهدا با شهادت خود یکی از اهداف اباعبدالله (ع) که همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود را در حد توان خود محقق کردند.

وی با تأکید بر مظلومیت و غربت این دو فریضه الهی یادآور شد: متولیان و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر باید سعی کنند با فراهم کردن شرایط، آموزش و آگاه‌سازی جامعه در زمینه روی‌آوری جامعه به این دو واجب الهی فرهنگ‌سازی کنند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول