اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فعالیت‌های تورم‌زا در کنار هدفمندی یارانه‌ها حذف شود

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از فعالیت‌هایی که سبب تورم‌زایی در کنار هدفمندی یارانه‌ها می‌شود، جلوگیری کرد.

فعالیت‌های تورم‌زا در کنار هدفمندی یارانه‌ها حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی ظهر امروز در حاشیه همایش ملی جهاد اقتصادی با تاکید بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: تجربه حاکی از این است که تا زمانی که مردم به عنوان عنصر اصلی انقلاب سیاسی نشده بودند، استبداد نیز از کشور خارج نشد و مردم باید در تمام زمینه‌ها حضور فعال داشته باشند.

وی به ضرورت مردمی کردن اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: مردم باید در حوزه‌های اقتصادی حضور داشته باشند و پیشرفت کشور در زمینه‌های اقتصادی نیز به مردمی شدن اقتصاد نیازمند است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: روش‌های تولید، مدیریت تولید و توسعه به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه اقتصادی بوده که این روش‌ها باید با رویکرد‌های جدید تغییر یابد.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند یک مدیریت جدید است، اضافه کرد: رهبری انقلاب اقتصادی و فرهنگی کشور باید در دست رهبر معظم انقلاب باشد و سیاست‌گذاری‌های ایشان در این زمینه سبب پیشرفت کشور می‌شود.

رضایی تاکید کرد: پیشرفت کشور در نتیجه مردمی کردن اداره، اقتصاد و فرهنگ کشور بر مبنای محور مدیریت جدید حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس، دولت و قوه مقننه نیاز به یک تحول اساسی دارد، ادامه داد: مدیران در نسل‌های آتی باید با استفاده از روش‌های مدیریتی جدید به مسائل حوزه اقتصادی بپردازند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه روش‌های مدیریتی جدید باید به صورتی باشد که انرژی تمام مردم در تولید، سرمایه‌گذاری و پیشرفت آزاد باشد، بیان داشت: تولید ملی باید جهش پیدا کند و ایران برای دست‌یابی به مقام برتر در منطقه باید سرعت خود را در پیشرفت‌های اقتصادی افزایش بدهد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت ایران ضامن بقای کشور است، اظهار داشت: بهبود، اصلاح جامعه و زندگی مردم و حفظ امنیت موجود در سطح کشور نیز به بقا و پیشرفت نیازمند است و کسب و کار به عنوان کانون اصلی تولید و ایجاد کار به شمار می‌رود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ارزش‌ها، بینش‌ها و نهاد‌ها باید در راستای دست‌یابی به پیشرفت کشور اصلاح شود و سیستم بوروکراسی کشور به عنوان یکی از موانع پیشرفت اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کارآفرینی و محیط کسب و کار به عنوان دو عنصر کسب و کار نام برده می‌شود، بیان داشت: اشتغال و پیشرفت کشور با تحول در محیط کسب، کار و کارآفرینی به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه باید از فعالیت‌هایی که سبب تورم‌زایی در کنار هدفمندی یارانه‌ها می‌شود جلوگیری کرد، تاکید نمود: طی سال‌های گذشته بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی چند برابر شده و سیستم اداری و بوروکراسی کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تولید ملی از دیگران آغاز نمی‌شود، بلکه تولید ملی از خود افراد آغاز می‌شود، اضافه کرد: ارزش‌ها و بینش‌ها برای دست‌یابی به پیشرفت باید تغییر یابد و تحول اساسی و تولید ملی در کشور با مراجعه و اصلاح خود افراد حاصل می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول