اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

زنان بسیاری همچنان از باورهای غلط در جامعه آسیب می‌بینند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هنوز زنانی هستند که از باورها و سنن غلط در جامعه آسیب می‌بینند و از حق و حقوق خود اطلاعی ندارند.

زنان بسیاری همچنان از باورهای غلط در جامعه آسیب می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ابراهیم فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری، اظهار داشت: بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران حرکت‌های جدی و سازمان‌یافته‌ای برای ارتقا دادن بانوان آغاز شد که نتایج مطلوبی دربرداشت.

وی تصریح کرد: امروزه بانوان در عرصه‌های مختلف اعم از علمی و اقتصادی و حتی پست‌های مدیریتی نیز حضور دارند به طوری که در کشورمان زنان سکان هدایت پست‌های کلیدی مانند وزارت، معاونت ریاست‌جمهوری و ... نیز را به دست گرفته‌اند.

فتح‌اللهی ادامه داد: زنان تحصیلکرده امروزه به حقوق خود آشنایی کافی دارند ولی همچنان عده‌ای از وجود یک سری باورها و سنن غلط آسیب می‌بینند و تا رسیدن به نقطه تعادل فاصله زیادی وجود دارد، پس می‌طلبد همچنان برای برقراری توازن تلاش شود و در این راستا برنامه‌های مطالعاتی نیز انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه دین مقدس اسلام از حیث منزلت انسانی هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده است، بیان داشت: دین اسلام در مباحث مختلف اعم از موقعیت اجتماعی و مسائل مالی زنان و مردان را یکسان در نظر گرفته‌ ولی در این میان مبحث وراثت خودنمایی می‌کند که این موضوع فلسفه خاص خود را دارد.

فتح‌اللهی به اجرای موفق طرح ارزیابی سلامت بانوان در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر اینکه وضعیت سلامتی بانوان را به صورت علمی نمایان کرد بلکه خروجی کار یک اثر پژوهشی و مطالعاتی نیز قلمداد می‌شود که می‌توان آن را بین بانوان قشرهای مختلف بسط داد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی به راه‌اندازی نهضت مطالعه مفید در استان اشاره کرد و اظهار داشت: نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه یکی از مطالبات رهبری قلمداد می‌شود و از این رو باید ابتدا با توجه به اینکه بانوان نقش تربیتی دارند، آنها را به سمت و سوی مطالعه مفید و موثر ترغیب کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول