اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حمل و نقل اکو:

کشورهای عضو اکو کنوانسیون "تیر" را اجرایی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حمل و نقل سازمان اکو گفت: در سوم اسفند ماه امسال کنفرانسی در افغانستان (iRU) برگزار خواهد شد که در این کنفرانس مباحث کنوانسیون جاده‌ای معروف به کنوانسیون "تیر" به صورت نمایشی کامیون‌ها از بندر چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه حرکت می‌کنند.

کشورهای عضو اکو کنوانسیون "تیر" را اجرایی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار اسماعیل تکیه سادات صبح امروز در سفر به شهرستان چابهار با حضور خبرنگاران و عکاسان شبکه های تلویزیونی اخلاص ترکیه، شین هوا چین، دویچه‌وله آلمان، فلسطین و شبکه‌های سراسری داخلی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و بازرگانی این بندر، اظهار داشت: در (22 و24 ) فوریه یعنی سوم تا پنجم  اسفند ماه سال‌جاری کنفرانسی در افغانستان (iRU) برگزار خواهد شد که در این کنفرانس مباحث کنوانسیون جاده‌ای معروف به کنوانسیون "تیر"  مبنی بر حرکت نمایشی کامیون‌ها از بندر چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه را اجرا می‌کنند.

تکیه سادات‌ گفت: این حرکت یک گام بسیار بزرگی برای بندر چابهار است زیرا این اقدام نمایشی توسط کشورهای عضو اکو دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب‌های گرم فعال می‌شود و کالا از بندر چابهار تا مقصد نهایی پلمب و لزومی به باز کردن کالا نیست.

وی افزود: چابهار تنها بندری است بین کشورهای عضو اکو که امکان دسترسی ریل و جاده دارد و در اتصال کشورهای جنوب غرب آسیا، جنوب شرق و کشورهای مثل روسیه و چین و کشورهای اروپایی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیر حمل و نقل سازمان اکو تصریح کرد: سازمان همکاری اکو در مورد چابهار، به ویژه توسعه محور شرق دو کار مهم را پیگیری می‌کند که یکی مطالعه در مورد کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان است که به آب‌های آزاد راه دارند که از هر کشور دو بندر را مورد مطالعه قرار داده و از بین بنادر ایران بندرعباس و بندر چابهار را مورد بررسی قراردادیم.

 وی اضافه کرد:  در 22 و 24 فوریه برای نخستین‌بار سعی داریم کامیون‌ها را به صورت نمایشی از بندر چابهار به مقصد کشورهای CiS به حرکت درآوریم تا بستر کار برای فعال سازی کریدور شرق فراهم شود.

تکیه سادات بیان داشت: از طرفی سعی داریم بندر چابهار را با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد آن در زوایای مختلف به جهانیان بشناسانیم.

وی گفت: چابهار منطقه‌ای است که با توسعه، به جایگاه مهمی دست پیدا می‌کند زیرا در مسیری قرارگرفته که می‌تواند تمدن کهن آسیا و ایران باستان را به شبه قاره هند متصل کند.

مدیر حمل و نقل سازمان اکو یکی از نقاط ضعف بنادر ایران به ویژه چابهار را نبود طراحی بخش لجستیکی (مکان توزیع کالا) آن دانست و افزود: امروزه پشتوانه بنادر و مناطق آزاد بحث لجستیکی است یعنی باید منطقه‌ای در چند صد کیلومتری بنادر مکانی برای توزیع کالا در نظر گرفته شود و با استقرار بانک‌ها و گمرکات در آن، کالاها شناسایی و به مقصد مورد نظر هدایت شود زیرا این امر سبب پویایی اقتصاد  به ویژه ترانزیت می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح توسعه بندر چابهار اظهار داشت: این بندر با دارا بودن بیش از 300 کیلومتر مرز آبی نزدیکترین بندر به کشورهای آسیای میانه است.

سیاوش رضوانی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به اهداف کلان و در نظر گرفتن ارزش افزوده و تولید کالا و ترانزیت موضوع تسری قوانین منطقه آزاد را بر دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی اعمال کرد که این امر در ارائه خدمات به مشتری و بحث سرمایه‌گذاری تابع قوانین مناطق آزاد است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول