اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خبر داد

آمادگی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای اکو

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از آمادگی این شرکت برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای عضو اکو خبر داد.

آمادگی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای اکو

محمدرضا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به مناسبات کشورهای عضو اکو و تمام کشورهای همسایه اظهار داشت: ایجاد این شهرک‌های صنعتی مشترک می‌تواند به افزایش روابط اقتصادی و مناسباتی این کشور‌ها بینجامد.

وی در ادامه با اشاره به آماده سازی ۳۷۰ هکتار زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی افزود: این شهرک‌ها در مسیر محورهای اصلی شهرستان‌های این استان قرار دارد.

باقری با بیان اینکه این اراضی با شرایط مناسب آماده واگذاری است، گفت: بر همین اساس شرکت شهرک‌های صنعتی وظیفه سازمانی خود را برای همراهی با سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات و موانع تولید از زمان عقد قرارداد تا تمام مدت حیات واحدهای صنعتی را تعهد می‌کند.

وی اظهار داشت: واگذاری زمین با قیمت مناسب به متقاضیان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به اخذ مجوزهای رسمی از سازمان‌های ذیربط و به صورت نقد و اقساط بلند مدت از جمله مزایای استقرار در شهرک‌های صنعتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اضافه کرد: در این طرح سرمایه‌گذاران به صورت گروهی در قالب شرکت‌های تعاونی نیز از مزایای پیش‌بینی شده در شرکت شهرک‌های صنعتی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای توسعه صنایع کوچک، شناسایی، مطالعه و توسعه خوشه‌های صنعتی در راستای افزایش راندمان تولید و رفع موانع تلاش می‌کند، یادآور شد: بر همین اساس در راستای ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش مطالعات پژوهشی لازم برای دو خوشه صنعتی آبنبات بجنورد و فرش دستباف استان از سال گذشته عملیاتی شده است.

باقری یکی از مهم‌ترین نگاه تخصصی در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی را تأمین زیرساخت‌ها و اختصاص هر یک از شهرک‌های صنعتی برای اجرای طرح‌های تخصصی عنوان کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، در مجتمع فولاد اسفراین و همچنین شهرک صنعتی جاجرم و مانه و سملقان پروژه‌های صنعتی و فولادی، صنایع تبدیلی و غذایی این جهت‌دهی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول