اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

خواهرخواندگی استان‌های کشورهای عضو اکو ‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با اشاره به ضرورت تعمیق هر چه بیشتر روابط بین کشورهای عضو اکو، بر ایجاد تفاهم نامه‌های خواهرخواندگی بین استان‌های کشورهای عضو اکو تاکید کرد.

خواهرخواندگی استان‌های کشورهای عضو اکو ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت عصر امروز در آیین جشن ثبت جهانی موسیقی بخشی‌های خراسان اظهار داشت: کشورهای عضو اکو دارای مشترکات فرهنگی بوده، از این رو برای افزایش سطح ارتباطات در حوزه‌های مختلف خواهرخواندگی بین استان‌های کشورهای عضو اکو باید در دستور کار قرار بگیرد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی این اقدام را موجب استحکام روابط کشورهای عضو اکو و تعمیق روابط عنوان کرد.
وی همچنین خواستار تاسیس دبیرخانه اکو در خراسان شمالی شد و افزود: این استان با دارا بودن قومیت‌های مختلف با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای عضو مشترکات فراوانی است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین با اشاره به خواستگاه ورزش باچوخه و سوارکاری در این استان اظهار داشت: مسابقات ورزشی جام اکو با حضور ورزشکاران کشورهای عضو برنامه‌ریزی شود.
وی گفت: بسیاری از ورزش‌های کشورهای عضو اکو با یکدیگر دارای مشترکات فراوانی بوده و زمینه را برای برگزاری جام‌های مختلف ورزشی در رشته‌های مختلف فراهم می‌کند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان 488 گویش‌های مختلف کاربرد دارد، تصریح کرد: اقوام مختلف ترک، کرد، ترکمن، تات و ... در خراسان شمالی همزیستی مسالمت‌آمیزی دارند.
وی همچنین وجود هزار اثر تاریخی و فرهنگی در خراسان شمالی را برشمرد و اظهار داشت: حدود 450 اثر تاریخی این استان تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شفقت همچنین فعالیت در 45 حوزه صنایع دستی در خراسان شمالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنرمندان صنایع دستی این استان در رشته‌های مختلف چاروق، چادرشب، بافت فرش، گلیم، جاجیم و ... فعالیت دارند.
استاندار خراسان شمالی همچنین تعداد مفاخر شناسایی شده این استان را 170 نفر عنوان کرد و گفت: برگزاری یادمان‌های این مفاخر در خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول