اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل اکو:

موسیقی از مشترکات فرهنگی کشورهای عضو اکو است

خبرگزاری فارس: دبیر کل اکو گفت: موسیقی و صنایع دستی از مشترکات فرهنگی و عناصر و اشتراکات کشورهای عضو اکو است.

موسیقی از مشترکات فرهنگی کشورهای عضو اکو است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد یحیی معروفی عصر امروز در آیین جشن ثبت جهانی موسیقی بخشی‌های خراسان اظهار داشت: امیدواریم این برنامه‌ها که با همکاری موسسه فرهنگی عضو اکو شکل گرفته از طریق دبیرخانه اکو استمرار یافته و دل‌ها هرچه بیشتر به هم نزدیک‌تر شود.
وی افزود: بی شک در طول ادوار تاریخ، نزدیکی و همکاری کشورهای عضو اکو موجب تحکیم و همگرایی بیشتر در منطقه را فراهم ساخته است.
معروفی وجود جاده‌های ابریشم با قدمت چندین هزار ساله را در بین کشورهای عضو اکو مورد اشاره قرار داد و گفت: علی رغم دشواری‌های راه، مردم این کشورها از شرق تا غرب را می‌پیمودند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه کشورهای منطقه با دارا بودن اشتراکات فرهنگی تلاش کرده تا از خود آثار خوبی به یادگار بگذارند.
دبیر کل اکو با تاکید بر اینکه باید فصل فرهنگ و صنایع دستی کشورهای عضو اکو بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: از این رو سازمان همکاری تجارت اقتصادی اکو ضمن تقویت بخش حمل و نقل و راه‌سازی، زمینه‌های تحکیم روابط کشورهای عضو را در این بخش تسهیل کنند.
وی اظهار داشت: بسیاری از صنایع دستی اکو سابقه هزاران ساله داشته که در بیان جلوه‌ها و پیام مهر و محبت و معرفی این فرهنگ نقش ویژه‌ای را داشته است.
معروفی هنر دستی فرش را از ویژگی‌های اکو برشمرد و گفت: در فرهنگ امروز اشتراکات زیادی در این هنر دستی در بین کشورهای عضو دیده می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو اظهار داشت: این همایش دوستی و همبستگی کشورهای عضو برای توسعه روابط در راستای اهداف کشورهای عضو را تعمیق بخشیده و زمینه‌های عمرانی و آبادانی را در مقابل کشورهای عضو خواهد گشود.
دبیر کل اکو با اشاره به برپایی این رویداد فرهنگی در دیار بجنورد و با شرکت رئیس جمهور اسلامی ایران و مهمانان خارجی، از تمام افرادی که در برگزاری همایش فرهنگی اکو مشارکت داشته تشکر و از مهمان نوازی مردم استان خراسان شمالی قدردانی کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول