اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خبر داد:

اعلام غیراستاندارد ذرت حجیم شده با نام تجارتی پاپ سیلا

خبرگزاری فارس: موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ذرت حجیم شده با نام تجارتی پاپ سیلا را غیراستاندارد اعلام کرد.

اعلام غیراستاندارد ذرت حجیم شده با نام تجارتی پاپ سیلا
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مستقر در کرج، در پی دو بار نمونه‌برداری از ذرت حجیم شده با نام تجارتی پاپ سیلا با طعم‌های مختلف این فرآورده در آزمایشگاه همکار مورد آزمون قرار گرفت که نتایج آن مغایر با الزامات استاندارد تشخیص داده شد.
براساس این گزارش، این واحد تولیدی صرفاً برای محصول ذرت حجیم شده نمکی دارای پروانه استاندارد بوده و برای سایر طعم‌ها (پنیری، قارچ، سبزیجات و سیر) دارای مجوز استاندارد نبوده است.
در این گزارش آمده است، از آنجایی که این محصول مشمول استاندارد اجباری است، تولید و عرضه این محصول مطابق ماده 9 قانون و مقـررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایـران ممنوع می‌باشد.
این گزارش می‌افزاید: از آنجائی که عمده مصرف کنندگان این محصول خردسالان که از آسیب‌پذیرترین قشر اجتماع می‌باشند، هستند از تمام شهروندان و عرضه کنندگان درخواست می‌شود در صورت مشاهده این محصول، موضوع را با قید فوریت به واحد رسیدگی به شکایات اداره کل منعکس کنند.
در این گزارش تأکید شده است که والدین در هنگام خرید حتماً به نشان استاندارد ملی توجه ویژه و اساسی داشته باشند.
این گزارش همچنین از واگذاری برخی از بخش‌های تصدی‌گری اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی البرز به شرکت‌های بازرسی خبر داده و آورده است، در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی علاوه بر واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی باید امور اجرایی و تصدی گری نیز به بخش خصوصی واگذار شود که در این باره سازمان استاندارد ایران با ایجاد آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی در بخش خصوصی به خوبی عمل کرده است.
از جمله سیاست‌های کلی اصل 44 شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی، ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی، افزایش رقابت پذیری در اقتصاد ملی و ... می‌باشد.
این اداره کل نیز با بهره‌گیری از تجربیات خصوصی سازی در ایران و با الهام گرفتن از روح کلی حاکم بر قانون اساسی در جهت رشد اقتصادی توام با عدالت، کارآیی، رقابت و آزادی فعالیت در اقتصاد ایران، همزمان با هفته استاندارد به واگذاری برخی از فعالیت‌های تصدی‌گری این اداره کل به شرکت‌های بازرسی اقدام کرده است و در این راستا نیز به برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت آشنایی هرچه بیشتر بازرسان و رفع موانع و مشکلاتی که در هنگام بازرسی و نمونه برداری با آن مواجه هستند پرداخته است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول