اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت:

جنوب کرمان از رویشگاه‌های طبیعی گیاهان دارویی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج گفت: جنوب استان کرمان یکی از رویشگاه‌های طبیعی گیاهان دارویی در کشور است.

جنوب کرمان از رویشگاه‌های طبیعی گیاهان دارویی است

پیمان نامور امروز در حاشیه کلنگ‌زنی ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی شهرستان رودبار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جنوب استان کرمان یکی از رویشگاه‌های طبیعی گیاهان دارویی بوده و کشت و تولید کنجد، حنا و وسمه در میان کشاورزان این منطقه قدمتی طولانی دارد.

وی بیان داشت: این پایگاه تنها مرکز مطالعاتی تخصصی در زمینه این محصولات در سطح کشور است که می‌تواند به عنوان مرجع اطلاعاتی اصلی این محصولات محسوب شود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج اذعان داشت: به منظور آغاز فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه این محصولات، محققان این مرکز با تأمین اعتبار لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان یک طرح تحقیقاتی شامل شش پروژه را در سال‌جاری تهیه کرده‌اند.

نامور خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف تاریخ کاشت خزانه و انتقال نشاء، روش‌های کاشت و داشت، علف‌های هرز، تغذیه، آفات‌ و بیماری‌ها برای اجرا تهیه شده که در صورت فراهم بودن زمینه لازم می‌توان، پروژه‌های مذکور را در این پایگاه اجرا کرد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول