اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

صادرات 200 هزار کیلوگرم گیاهان دارویی مجاز از فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان فارس گفت: بیش از 200 هزار کیلوگرم گیاهان دارویی مجاز به ارزش 105 میلیون دلار در سال جاری از استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 200 هزار کیلوگرم گیاهان دارویی مجاز از فارس

کاظم بردبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: کشت و توسعه گیاهان دارویی در قالب طرح‌های صیانت از جنگل‌ها، مرتع‌داری و طرح آبخیزداری در بیش از 5 هزار هکتار در این استان اجرایی شده است.

بردبار خاطرنشان کرد: استان فارس با داشتن نواحی رویش «زاگرس»، «ایران تورانی» و «خلیج عمانی» از اهمیت ویژه‌ای نسبت به گونه‌های گیاهی دارویی برخوردار است.

وی بیان کرد: مطالعه و اجرای بیش از 122 طرح آبخیزداری شامل 95 طرح اجرایی و 27 طرح مطالعاتی، عملیات آبخیزداری در 29 هزار و 105 هکتار، آبگیری 17 میلیون متر مکعب سازه‌ای و 7.1 میلیون متر مکعب طرح‌های بیولوژیک و افتتاح 109 طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال از جمله فعالیت‌های سال جاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اضافه کرد: آبگیری 12 میلیون متر مکعب برای 3 هزار و 570 خانوار روستایی در هفته دولت و بهره‌برداری از 19 طرح در دهه فجر و هفته منابع طبیعی از دیگر عملکردهای این اداره کل است.

بردبار تصریح کرد: بشر با بیش از چند هزار سال بهره‌برداری بی‌رویه و تخریب محیط زیست و همچنین  در 100 سال اخیر نیز با توسعه تکنولوژی، ابزار تخریب منابع طبیعی، افزایش جمعیت و مصرف‌زدگی روبه‌رو بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های طبیعی که در مناطق مختلف کم و بیش یافت می‌شوند و با توجه به دور بودن آنها از مناطق شهری و روستایی، احداث و توسعه پارک‌ها در شهر و روستا ضروری به نظر می‌رسد.

بردبار بیان کرد: طرح جنگل‌کاری یادواره شهدا در ابتدای محور شیراز سپیدان که در سال 1386 که با برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و در ارتفاعات مشرف به ورودی شهر شیراز صورت گرفت، نقش بسزایی در ایجاد چشم‌انداز زیبا و محیطی شاد برای گردش و آرامش روحی و روانی افراد جامعه، کنترل و تثبیت خاک و جلو گیری از هرز آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه تصریح کرد: محدوده این طرح در سه مرحله عملیات اجرایی این پارک جنگلی آغاز شده است.

بردبار خاطرنشان کرد: همچنین حفر گوده در محدوده 350 هکتار، حفر و تجهیز چاه، احداث استخر ذخیره آب، ایجاد شبکه برق‌رسانی و کاشت نهال در محدوده 120 هکتار، احداث ساختمان تبلیغاتی و موتورخانه در این پارک در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از سفر مقام معظم رهبری به استان فارس عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح در محدوده 100 هکتار آغاز شده، و در این راستا اجرای شبکه آبیاری قطره‌ای و حفر چاه به عمق 300 متر ایجاد شده است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول