اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران:

برخی گونه‌های گیاهان دارویی در حال انقراض است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران گفت: با توجه به اهمیت کار، پیشرفت گیاهان دارویی در مازندران مطلوب نیست و برخی گونه‌های گیاهان دارویی در حال انقراض است.

برخی گونه‌های گیاهان دارویی در حال انقراض است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مصطفی مهدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه گیاهان دارویی که در استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه امسال رئیس جمهور به بحث مسائل کشاورزی وارد شده، اظهار داشت: باید از این فرصت‌ها استفاده شود تا از این موقعیت عقب نمانیم.

وی سهم مازندران را از استقبال به گیاهان دارویی ناچیز دانست و ادامه داد: گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی مواجه است.

این مسئول با اعلام اینکه کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی گلوگاه رونق یافته، بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مازندران وضعیت پیشرفت گیاهان دارویی در این استان مطلوب نیست.

مهدی‌نژاد ادامه داد: با توجه به تنوع گیاهان دارویی در مازندران، این استان می‌تواند به عنوان قطب گیاهان دارویی مطرح باشد.

این مسئول به فرصت‌های استفاده از کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: رویکرد دنیا به مصرف گیاهان دارویی است و با وجود فرهنگ مراجعه، قابلیت رقابت را با سایر محصولات باغی و زراعی می‌تواند داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران ادامه داد: تنوع اقلیمی رویشگاهی، متفاوت بودن گونه‌ای در استان و نیز وجود استعداد زراعی در مازندران نقاط قوتی است که باید از آن بهره مند شد.

وی واردات محصولات گیاهان دارویی قابل کشت از سایر کشورها به استان را تهدید در کشت گیاهان دارویی در مازندران عنوان کرد و یادآور شد: قاچاق و خروج گیاهان دارویی از استان و کشور و نیز عدم وجود ثبات قیمت در بازار این نوع محصولات کشاورزی در کشور می‌تواند به عنوان تهدید در توسعه گیاهان دارویی تلقی شود.

این مسئول کمبود مکان مناسب برای بذر و نهال در استان را ضعف در رونق گیاهان دارویی دانست و بیان داشت: کمبود منابع بسته‌بندی، خشک کردن مناسب گیاهان دارویی، اندک بودن آگاهی و نبود حمایت صحیح کشاورزان برای تولید ضعف‌های مهم در توسعه گیاهان دارویی مطرح است.

مهدی‌نژاد اذعان داشت: تحقیقات و آموزش، کاشت، داشت، برداشت، صنایع تبدیلی و فناوری، بازاریابی و فروش از موارد مهم برنامه عملیاتی گیاهان دارویی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران استفاده از فرصت‌های بهره‌مندی از بخش‌های مختلف کشاورزی در مازندران را یادآور شد و متذکر شد: برخی گونه‌های گیاهان دارویی در مازندران در حال انقراض است که برای احیای آن باید تلاش شود.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول