اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی:

«از پاک تا پاک» در هفته هوای پاک در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از طرح آموزش جوامع محلی با عنوان «از پاک تا پاک» همزمان با آغاز هفته هوای پاک در استان خراسان رضوی خبر داد.

«از پاک تا پاک» در هفته هوای پاک در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود
سید حسین آقامیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این طرح شامل آموزش مباحث خشکسالی و چگونگی راه‌کارهای کاهش اثرات آن برای جوامع محلی و مدارس روستایی در دست اقدام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی در ادامه افزود: این مبحث از 29 دی‌ماه مصادف با روز هوای پاک در سال‌جاری آغاز و در دو اردیبهشت‌ماه مصادف با روز زمین پاک در سال آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: البته این یک آموزش مستمر بوده و با استفاده از تجربیات و اطلاعاتی که از این جوامع و بومیان منطقه  به دست آورده‌ایم نسبت به استمرار این طرح آموزشی در سال‌های آینده اقدام می‌کنیم.
حسین آقامیری تاکید کرد: خشکسالی به لحاظ آسیب رساندن به سطح خاک و تولید کانون‌های بحرانی در آلودگی هوا نقش بسیار مهمی دارد.
وی با تشریح ویژه برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی در طول هفته هوای پاک تصریح کرد: شعار هفته هوای پاک در سال‌جاری با محوریت سوخت پاک ـ خودروی پاک ـ هوای پاک است.
آقامیری ادامه داد: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک آگاه‌سازی، جلب افکار عمومی، ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه در جهت به‌سازی محیط زیست و احتراز از آلوده‌سازی بیشتر هوا به عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات است.
وی بیان داشت: از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌ بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین ‌بخشی باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای در بحث آلودگی هوا وجود دارد ادامه داد: این مباحث شامل روند رو به افزایش تعداد خودروها، افزایش مصرف سوخت، تمایل به استفاده از خودروهای شخصی و ایجاد ترافیک‌های سنگین شهری و بین شهری همچنین استفاده از خودروهای فرسوده و نیمه‌فرسوده و ماشین‌هایی که نقایص فنی دارند، وجود دارد.
آقامیری در ادامه اظهار داشت: محیط زیست برنامه‌های متعددی در مورد کاهش آلودگی هوا به عنوان ناظر با هماهنگی‌های سایر ارگان‌های ذی‌ربط از جمله خروج تدریجی خودروهای فرسوده، انژکتوری کردن خودروهای کاربراتوری، بنزین، راه‌اندازی مراکز معاینه فنی خودروها و تست اجباری خروجی خودروها، جلوگیری از تولید موتورسیکلت‌های دو زمانه و اجرای طرح کاهش جامع کاهش آلودگی هوا را در دست اجرا دارد.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود ما زمانی قادر به حل آلودگی هوا هستیم که تک تک مردم به مشکل حاد آلودگی هوا توجه کافی داشته و نه تنها به وظایف و تکالیف زیست محیطی فردی خود در حل این معضل آگاه بوده و عمل کرده بلکه در جهت انتقال این ارزش‌ها در سطح کلان جامعه و همچنین نهادینه کردن آن از سوی اقشار جامعه تلاشی جدی و دلسوزانه داشته باشیم.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول