اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

زنگ هوای پاک در کردستان به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: امروز همزمان با سراسر کشور زنگ هفته هوای پاک در مداس استان کردستان به صدا درآمد.

زنگ هوای پاک در کردستان به صدا درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون استاندار کردستان صبح امروز در مراسم نواختن زنگ هوای پاک در جمع دانش‌آموزان دبستان پسرانه صالحین بهاران سنندج، اظهار داشت: دانش‌اموزان به عنوان آینده‌سازان کشور باید کار‌هایی همچون درخت‌کاری و آلوده نکردن محیط زیست انجام دهند تا برای همیشه هوای محیط‌‌ سالم بماند.
موسی مرادیانی افزود: امروزه در زندگی ما چیزهایی بسیار مهمی وجود دارد که تا زمانی که کمبود آنها را احساس نکنیم، نسبت به آن بی‌توجه هستیم.
معاون استاندار کردستان خاطرنشان کرد: چیزی که در زندگی تمامی افراد جامعه نقش بسزایی دارد هوا است، که هیچ وقت آن را احساس نمی‌کنیم و غذا اصلی بدن را نیز تامین می‌کند.
وی با اشاره به مشاهده امکانات رفاهی موجود در جامعه، بیان داشت: این دستگاه‌ها و امکانات رفاهی همان طور که زندگی را برای ما راحت کرده، به همان نسبت هم به محیط زیست آسیب می‌رسانند و آن را آلوده می‌کنند.
مرادیانی در ادامه سخنان خود خواستار توجه بیشتر مردم به محیط زیست شد و گفت: ما انسان‌ها باید کمتر به محیط زیست آسیب برسانیم و آن را آلوده کنیم چرا که اگر در حفظ و نگهداری این مهم کوشا نباشیم روزی با مشکل روبرو خواهیم شد.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه ما انسان‌ها باید توجه بیشتری به محیط زیست و هوا داشته باشیم، گفت: اهمیت هوای پاک در حدی است که در کشور یک هفته به نام هوای پاک نامگذاری شده است.
وی از مضر بودن بخاری‌های گازسوز در منازل خبر داد و افزود: بخاری‌های گازسوز دو مشکل اساسی دارند یکی این که تمام اکسیژن داخل اتاق را مصرف می‌کنند و دیگری با توجه به اینکه دودکش آنها وصل می‌شود اما بازهم گاز منواکسید کربن تولید می‌کنند و برای هوش و ذهن کودکان مضر است.
مرادیانی به خانواده‌ها توصیه کرد: برای رفع این مشکل  از سیستم‌های گرمایشی دیگری همچون پکیج در منازل استفاده کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول